حاشیه‌های ادامه‌دار یک پرونده فساد نفتی/این بار وکلای زنجانی سند جدید رو کردند

در حالی که حکم بدوی اعدام زنجانی اعلام شده وکلای وی سندی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد زنجانی برای پرداخت بدهی ۲.۶ میلیارد یورویی خود به شرکت نفت اقدام کرده اما هالک بانک ترکیه برای بررسی امکان انجام این انتقال زمان خواسته است.


به گزارش اقتصادنیوز، بعد از آنکه محسن اژه‌ای، دادستان کل کشور اعلام کرد که بابک زنجانی و دو متهم دیگر بر اساس حکم بدوی دادگاه به اعدام محکوم شده‌اند، رسول کوهپایه‌زاده، وکیل زنجانی گفت که موکلش قصد بازگرداندن این پول را داشته اما بانک ترکیه این درخواست را نپذیرفته است.

اکنون تسنیم در خبری اعلام کرده از طریق وکلای خارجی بابک زنجانی به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد بابک زنجانی خواسته بدهی‌اش را بپردازد اما بانک ترکیه با این اقدام موافقت نکرده است. 

در سندی که تسنیم منتشر کرده «هلمت ادلباور» مدیر بازارهای مالی اوبر بانک به درخواست انتقال بانک مالزی گفته است:«پیش از هر چیز٬ امیدوارم که حالتان خوب باشد. از پیام صمیمانه‌تان سپاسگزارم و البته که ما خوشحال خواهیم شد با مؤسسه شما روابط تجاری خود را برقرار سازیم. ارتباط مالی اوبربانک با هالک بانک و همچنین CBI صحت دارد اما صادقانه باید عرض کنم که اصولاً این ارتباط صرفاً جهت نقل و انتقالات مشتریان ما استفاده می‌شود و به‌عبارتی، قاعدتاً ما سرویس کلیرنس برای دیگران انجام نمی‌دهیم. با وجود این، هر دو بانک هالک و CBI شرکای مهمی برای ما محسوب می‌گردند٬ بنابراین ما سعی می‌کنیم از هیئت مدیره مجوز این کار را دریافت کنیم. خواهشمندم به ما قدری فرصت دهید تا اوایل هفته آینده پاسخ شما را خواهیم داد».

البته تسنیم اعلام کرده صحت این اسناد را تایید نمی‌کند، و البته گفته وکلای بابک زنجانی پس از ارائه این اسناد گفته‌اند: «شما می‌توانید جهت تصدیق این مکاتبات با بانک کارگزار تماس بگیرید».

نکته قابل توجه در این میان این است که هم وکیل زنجانی و هم تسنیم اعلام کرده‌اند که زنجانی خواسته بدهی ۲.۶ میلیارد یورویی خود را بپردازد اما ترکیه آن را نپذیرفته است. اما در متن نامه آمده است که بانک ترکیه گفته اگرچه اصولا این کار را انجام نمی‌دهد اما چون «دو بانک هالک و CBI شرکای مهمی برای ما محسوب می‌گردند، سعی می‌کنیم از هیئت مدیره مجوز این کار را دریافت کنیم. خواهشمندم به ما قدری فرصت دهید تا اوایل هفته آینده پاسخ شما را خواهیم داد» 

تاریخ ایمیل ۴ مارس ۲۰۱۶ یعنی جمعه است. اما در نامه مشخص نشده که منظور از اوایل هفته آینده چه روزی است و انتظار می‌رفت که حداقل در یک نامه رسمی اداری تاریخ بررسی و اعلام پاسخ نهایی آن هم برای چنین موضوع مهمی تعیین شود که نشده است. 

اما اکنون این نامه که قبلا وکیل زنجانی گفته بود امکان انتشار آن را ندارد، منتشر شده است و باید منتظر بررسی صحت آن بود.

     
    دسته بندی: 
    منبع خبر: 
    اقتصاد نیوز
    نمایش در صفحه اصلی: 
    ۰


    شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
    شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
    شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


     
     

    خط ویژه: ۷۴۳۳۵

     

    تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

     

    تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

     

    پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

    عضویت در کانال تلگرام با کد QR