جو آرام بازار خودروهای داخلی

پدال نیوز: بازار خودروهای داخلی این روزها جو آرامی دارد و قیمت ها کمتر با نوسان مواجه شده اند در حالی افزایش نرخ دلار و انتشار برخی اخبار در خصوص توقف ثبت سفارش خودروهای خارجی ، بازار وارداتی ها را طی هفته های گذشته با افزایش قیمت روبرو کرد اما به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران ، با فروکش کردن تب دلار در بازار ، بازار وارداتی ها نیز با آرامش همراه شده است و اخبار توقف ثبت سفارش نیز تا کنون هیچ تاثیری بر بازار وارداتی ها نداشته است.

به گزارش پدال نیوز، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : هر چند در هفته گذشته زززافزایش داشت اما از روز گذشته با کاهش تب افزایش نرخ دلار و سیر نزولی قیمت ، بازار وارداتی ها نیز با آرامش و تثبیت قیمت همراه شده است.
 
سعید موتمنی با اشاره به جریان قیمت برخی از وارداتی ها در بازار گفت :  بر این اساس، قیمت سانتافه فول که تا یک ماه گذشته بین  ۱۹۵ تا ۲۳۶ میلیون در بازار بود هم اکنون با قیمت ۲۴۳ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.همچنین اپتیما با ۲۰۱ میلیون ، سراتو ۱۴۵ میلیون  و توسان تا ۱۸۸ تا ۱۸۹ میلیون در بازار معامله می شود.
 
وی افزود : البته نسبت به دو هفته گذشته ، قیمت توسان حدود حدود ۳ میلیون ، سانتافه  حدود ۸ میلیون در بازار اختلاف قیمت را تجربه کردند اما امروز نسبت به روز گذشته قیمت ها تغییری نداشته است.
 
وی با توجه به خبر توقف ثبت سفارش خودروهای خارجی بر بازار خودروهای وارداتی گفت : تاکنون انتشار این خبر تاثیر روانی بر بازار نداشته و  جو بازار وارداتی ها از روز گذشته با آرامش همراه شده است .
 
وی تصریح کرد : با ایجاد هر گونه افزایش قیمت در بازار وارداتی ها ، مسلما این واردکنندگان هستند که در شرایط کنونی رکود بازار ، متضرر خواهند شد.
 
وی با اشاره به ارزش قیمتی هر خودرو در بازار مشخص است ، گفت : در شرایط کنونی بازار وارداتی ها و انعکاس برخی اخبار در خصوص ثبت سفارش ، این احتمال می رود که تا ۵ میلیون قیمت ها تغییر داشته باشند و مطمئنا بیش از این نخواهد بود.
 
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران همچنین با توجه به توقف ثبت سفارش خودروهای مونتاژ آمریکایی نیز اظهار داشت :از ابتدای دیماه خودروهایی مانند تویوتا کمری هیبرید، بی‌ام‌و X4 و هوندا CRV که مونتاژ آمریکا هستند ، شماره گذاری آنها متوقف شده است هر چند این خودروها به طور قانونی وارد ایران شده اند.
 
موتمنی افزود : قطعا در راستای این تصمیم برخی از مصرف کنندگان نیز متضرر خواهند شد.
 
وی در ادامه به تغییرات قیمتی در بازار خودروهای داخلی ها اشاره کرد و گفت : از ابتدای دی ماه با عدم عرضه برخی از خودروها به بازار ، در تعدادی از محصولات که عمدتا تولیدات ایران خودرو است، افزایش قیمت صورت گرفت.
 
وی اظهار داشت : در این مدت برخی از تولیدات ایران خودرو بین یک تا میلیون افزایش قیمت را داشته است همچنین خودرو مزدا ۳ ، محصول گروه بهمن نیز چند میلیونی افزایش قیمت را داشت و هم اکنون به ۱۲۷ میلیون در بازار رسیده است.

tgju.org

دسته بندی: 
منبع خبر: 
پدال نیوز
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR