جنب و جوش دلار برای مرزشکنی

افزایش نرخ حواله درهم و همچنین افزایش در تقاضای معامله گران برای خرید دلار دو دلیلی شد که به یاری دلار شتافت تا این ارز توام شود با افزایش ۴۰ ریالی و رسیدن به محدوده ۳۷.۹۶۰ ریال. اما این روند افزایشی نتوانست ادامه دار باشد و پشت مرز ۳۸.۰۰۰ ریال مجددا و برای چندمین بار متوقف شد. البته باید یادآور شد این افزایش قیمت در این سال برای اولین بار اتفاق افتاد و به نوعی رکورد سال ۹۶ شکسته شد. در ادامه بازار شاهد آن بودیم که بهای دلار نتوانست از کانال ۳۷.۰۰۰ ریال عبور کند و پشت مرز این کانال باقی ماند تا به انتظار روزهای آینده بماند. دلیل این اتفاق را باید در عرضه های پایان ناپذیر بازارساز و همچنین سودگیری معامله گران ارزیابی کرد. البته فعالیت هایی از سوی معامله گران غیررسمی در جهت افزایش دلار در بازار دیده می شود.

سعی آنها در ایجاد یک جو روانی در بین خریداران و تقاضاکنندگان است تا بتوانند قیمت ها را با کمک آنها بالا ببرند اما با توجه به عرضه بازارساز و فروش نوسان گیران این حربه آنان شکست خورد و نتوانست موفقیت آمیز باشد. اما دیدگاه معامله گران و فعالان بازار ارز هم به نوبه خود جالب توجه است. شکسته شدن مرز ۳۸.۰۰۰ ریال و ورود به این کانال جدید بسیار دشوار به نظر می رسد؛ دلیل آن هم به کاهش حجم حواله در انتهای تیر ماه است.

که اگر این اتفاق مهم به وقوع بپیوندد، پیش بینی این گروه به واقعیت خواهد پیوست. حال آنکه عده دیگر مخالف ایده گروه اول هستند؛ آنها همچنان اعتقاد به افزایش آرام نرخ دلار را دارند که استدلال آنها به ادامه سفرها در تابستان و این که در فصل پاییز شرکت های تجاری واردات محور فعالیت های خود را در زمینه خرید دلار افزایش خواهند داد و همین موضوع شاید دلیلی باشد بر افزایش بهای دلار.

البته نباید از سیاست های دولت بعد هم غافل بود. باید به انتظار معرفی کابینه جدید به خصوص تیم جدید اقتصادی دولت باشیم و ببینیم چه برنامه و تصمیم در خصوص آینده بازارهای مالی، پول و سرمایه خواهند داشت.

 

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR