ثبات و آرامش در بازار ارز

دلار پس از دو روز افزایش قیمت تغییر مسیر داد و روند منفی به خود گرفت. علاوه بر این از هیجانات روزهای گذشته هم خبری نبود. می توان گفت دلار روز آرام و به دور از هیجانی را سپری کرد. دلار در روز گذشته معاملات خود را در کانال ۱۳۰.۰۰۰ ریالی آغاز کرد، ولی هرگز نتوانست به بالای مرز ۱۳۵.۰۰۰ ریالی برود حتی در ادامه روز به کانال پایین تر هم رفت. با آغاز معاملات دلار بسیاری از معامله گران سعی کردند بهای دلار را به سمت ۱۳۵.۰۰۰ ریال هدایت کنند.

اما به دلیل نبود تقاضا و خریدار، موجب شد که قیمت کشش افزایشی خاصی از خود بروز ندهد. حتی تا انتهای روز و پایان معاملات دلار به قیمت ۱۱۹.۰۰۰ ریال هم رسید. نرخ ثبت شده ۴.۰۰۰ ریال پایین تر از روز معاملاتی قبل بود. تمام این نشانه ها بدان معنی است که دیگر تقاضای احتیاطی از بازار خارج شده و تلاش نوسان گیران برای افزایش قیمت بی فایده بوده است. با توجه به نوسانات محدود دلار در روز قبل، می توان دیروز را روز ثبات در بازار ارز نامگذاری کرد. کارشناسان معتقدند بازارساز به جای کاهش قیمت بهتر است سعی در کنترل نوسانات و برقراری ثبات باشد. هر قدر هیجانات و میزان نوسانات پایین تر باشد نگاه معامله گران و مردم عادی از بازار ارز منحرف و دلارهای انبار شده روانه بازار خواهد شد.

در این روزهای کم تقاضا و با ثبات بازارساز علاوه بر کنترل بازار و نوسانات آن می تواند با مدیریت بهتر معامله گران شفافیت را در بازار روز به روز بیشتر نماید. زیرا در بازار شاهد شیطنت برخی از معامله گران در خصوص قیمت هستیم. این گروه در بسیاری از کانال های ارزی سعی در دادن قیمت های بالا دارند تا از این طریق مردم را تحریک و به بازار بکشانند.

در این شرایط بازارساز با ایجاد یک فضای مناسب می تواند تمام معامله گران و نوسان گیران را دور هم جمع نمایند. این کار مزیت های زیادی به جهت کنترل بازار دارد مهمترین آن کنترل و نظارت مستقیم بر عملکرد این گروه و زیرنظر داشتن معاملات آنها و دیگر آنکه آنها نمی توانند بازارسازی و قیمت های گمراه کننده دهند. ایجاد چنین فضایی مطمئنا باعث کنترل بازار و دامنه نوسانات ارزی خواهد شد. با توجه به شرایط موجود برخی از معامله گران بر این عقیده هستند که قیمت دلار در دامنه محدودتری حرکت خواهد کرد و تمایلی به افزایش یا کاهش های شدید از خود نخواهد داشت.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR