ثبات نسبی ارز و طلا، جهش بورس

در هفته جاری دلار دو بار از کانال ۱۳۰.۰۰۰ ریال خارج شد. یک بار به سمت پایین تا قیمت ۱۲۶.۰۰۰ ریال و بار دیگر به سمت بالا تا قیمت ۱۴۲.۰۰۰ ریال. ولی مجددا در معاملات امروز چهارشنبه در محدوده ۱۳۴.۰۰۰ تا ۱۳۸.۰۰۰ ریال در نوسان بود. سکه طلا با تمثال امام هم در محدوده ۴۰ تا ۴۵ میلیون ریال نوسان کرد. به نظر می رسد در این قیمت ها سکه در حال نزدیک شدن به ارزش ذاتی خود است و اندکی از حباب آن کاسته شده است.

در حالی که ارز و سکه نسبت به هفته های گذشته کمی آرام تر نوسان کرد، شاخص بورس پس از تجربه روند افزایشی در ماه های اخیر، در این هفته جهش قابل ملاحظه ای را ثبت کرد. شاخص کل بورس از محدوده ۱۳۷.۰۰۰ واحدی در ابتدای هفته با هجده هزار واحد افزایش از مرز ۱۵۵.۰۰۰ واحد عبور کرد. شاخص کل با ثبت ۶.۴۸۳ واحد افزایش در طی معاملات امروز که معادل۳۶/۴ درصد رشد روزانه به شمار می رود، رکوردی تاریخی را رقم زد. بازده هفتگی بورس هم از مرز ۱۳ درصد عبور کرد. به نظر می رسد افزایش قابل ملاحظه ارز در نیمه اول سال جاری، اثرات تورمی خود را در قیمت فروش محصولات مختلف شرکت ها می گذارد. بدین ترتیب افزایش شاخص بورس بیش از آن که بیانگر افزایش مقدار و کیفیت فروش شرکتهای تولیدی باشد، نشان دهنده افزایش قیمت هاست. قیمت هایی که با تاثیرپذیری از افزایش شدید نرخ ارز، در حال رشد هستند.

ثبات در بازارهای مالی از مهمترین مولفه هایی است که سرمایه گذاران همواره به دنبال آن هستند. قطعن مدیران بنگاه های اقتصادی بیشتر از سرمایه گذاران از ثبات استقبال می کنند تا بتوانند با آرامش و عقلانیت بیشتری در خصوص آینده شرکت های خود تصمیم سازی کنند.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR