ثبات دلار در مرز روانی

دامنه نوسانات دلار دیروز درگیرودار مرز ۱۱۰.۰۰۰ ریال قرار داشت. به بیان بهتر شاخص ارزی در دامنه ۱۰۹.۳۰۰ تا ۱۱۰.۵۰۰ ریال نوسان کرد و در نهایت روی عدد ۱۰۹.۹۰۰ ریال به کار خود پایان داد. بازار ارز از حیث اخبار یا متغیری که بتواند قیمت را افزایشی نماید وجود نداشت. از یکسو نرخ حواله درهم همچنان زیر مرز ۳۰.۰۰۰ ریال باقی ماند و معامله گران با توجه به این عامل از موقعیت خرید سرباز زدند. البته درهم در مواقعی به بالای مرز یاد شده رفت اما با عرضه های سنگین مجددا روند کاهشی به خود گرفت و در نهایت در قیمت ۲۹.۹۰۰ ریال به کار خود پایان داد. این دو ارز به طور مستقیم بر یکدیگر تاثیرگذار هستند و رشد درهم باعث رشد دلار می شود.

از سمت دیگر دلار در مرز کشورهای همسایه هم نوسان آن چنانی نداشت. ارزش دلار در هرات افغانستان زیر مرز ۱۱۰.۰۰۰ ریالی و بیشتر در محدوده ۱۰۸.۰۰۰ ریال قرار گرفت. قیمت دلار در سلمانیه عراق هم در همان محدوده یاد شده قرار داشت. نتیجه این جریانات آن می شود که بازار داخلی نمی توانست به عوامل بیرونی تکیه داشته باشد. در بازار داخلی هم بازارساز نحوه عرضه خود را تغییر داد و به دنبال آن تمایل خریداران برای شرکت در بازار را به حداقل رساند.

صرافی های منتسب به بانک مرکزی همگام با افزایش نرخ دلار در بازار آزاد نرخ تابلوی خود را بالاتر بردند تا فاصله قیمتی را با بازار آزاد کاهش دهند. در نتیجه قیمت ثبت شده در تابلوی صرافی های بازارساز عدد ۱۰۹.۹۰۰ ریال بود. عدد یادشده اختلاف چندانی با بازار نداشت. به اعتقاد کارشناسان هر زمان قیمت ها بالاتر رفته و بازارساز عقب نشسته و دلار را در قیمت های پایین تر عرضه کرده موجب رشد زیاد بهای دلار شده است.

اما هر زمان قیمت خود را با بازار یکسان سازی نموده موجب عقب نشینی نوسان گیران و دلالان شده است و آنها را نسبت به بازار بی میل و بی رغبت کرده است. سکه بهار آزادی بعد از چند روز رشد متوالی بالاخره ایست قیمتی کرد و نوسانات چندانی را تجربه نکرد. بهای این فلز گرانبها در پایان معاملات روی عدد ۳۷.۵۰۰.۰۰۰ریال قرار گرفت که ۱۰۰.۰۰۰ ریال پایین تر از قیمت روز قبل خود بود. عوامل کاهشی سکه یکی به عقبگرد بهای اونس در بازارهای جهانی و دیگر به عدم نوسانات و رشد بهای دلار باز می گردد که دو عامل یاد شده موجب عقب نشینی خریداران از بازار سکه شد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR