ثبات در بازار ارز

 نبود تقاضا و عدم تحرک در بین معامله گران دلار سبب شده تا بازار معاملات دلار حرارت و تنش های خود را از دست دهد. به طوری که دیگر آن هیجان تیرماه در بین فعالان این عرصه دیده نمی شود. تنها امید در بین معامله گران به انتهای فصل تابستان است آن جایی که فعالان تجاری و شرکت های بازرگانی تجاری شروع به فعالیت نموده و تقاضا برای خرید دلار افزایش خواهد یافت. همین روزنه امید سبب شد تا دیروز دلار تنها با افزایش ۲۰ ریالی مواجه و به قیمت ۳۷.۷۲۰ ریال برسد. این قیمت دلیلی شد تا بهای دلار در مرداد ماه همچنان در کانال ۳۷.۰۰۰ ریال باقی بماند. به عقیده بسیاری از بازیگران حرفه ای این حوزه نوسانات دلار در ابتدای مرداد ماه به اندازه محدود و ناچیز بوده که پیش بینی جهت قیمت را برای روزهای آینده به چالش کشانده است.

آنچه گفته شد دلیلی برای عدم تقاضا و نوسان محدود در معاملات دلار است. اما خوش بینی های در ادامه راه به جهت افزایش قیمت و اینکه بازار ارز مجددا پرتحرک شود وجود دارد. به اعتقاد فعالان بازار با افزایش قیمت شاهد ورود بازیگران و نوسان گیران به بازار ارز خواهیم بود. تنها عاملی که می تواند سر راه این افزایش قیمت باشد همان عرضه های بازارساز خواهد بود. آنچه مشخص است عرضه شماری از صرافی های منتسب به بانکها و کاهش تحرکات سفته بازان ارزی از جمله مهمترین عوامل در ثبات بهای دلار در سال ۹۶ بوده است. اما در بازار سکه اوضاع به گونه ای دیگر است.

با آغاز این هفته بهای این فلز زرد رنگ با کاهش قیمت همراه بوده است. این کاهش قیمت تا آنجایی شد که در پایان معاملات قیمت سکه به زیر کانال ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال رسید. بهای سکه دیروز با کاهش ۳۰.۰۰۰ریالی همراه شد و به قیمت ۱۱.۹۸۰.۰۰۰ ریال رسید. مهمترین دلیل این کاهش قیمت با توجه به این که بهای اونس در بالای محدوده ۱.۲۵۰ دلار باقی مانده عدم حمایت خریداران بزرگ بازار است. آنها در گذشته هر زمان که بهای سکه به این محدوده می رسید با حمایت آنان همراه می شد. ولی به نظر موقعیت این گروه تغییر کرده و تمایل به فروش پیدا کرده اند. با این حال باید به انتظار روزهای آینده بود تا بتوان جهت این دو کالای با ارزش را پیش بینی نمود.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR