ثبات بازار ارز و سکه در پی کوتاهی دامنه نوسانات

نوسان ۲.۰۰۰ ریالی دلار در نخستین روز هفته این شائبه را در ذهن معامله گران خود تقویت کرد که دلار نه قدرت بالا رفتن و نه قدرت پایین آمدن را دارد. دلار در روز شنبه در سطح ۱۳۶.۰۰۰ تا ۱۳۸.۰۰۰ ریال نوسان داشت. در واقع این کوتاهی دامنه نوسان به مانند روز پنج شنبه گذشته بود. حال با کاهش دامنه نوسانات در دلار در دو روز متوالی این فکر به ذهن فعالان متواتر شد که این نشانه ای از بازگشت ثبات و شرایط عادی به بازار است. از نظر این گروه با تداوم شرایط یاد شده دپوکنندگان دلار به بازار خواهند آمد و با عرضه ارز خود زمینه ساز نزول قیمت ها به سطوح پایین تر خواهند شد.

اما در برابر این گروه کسانی هستند که معتقدند آرامش فعلی در بازار موقتی بوده و باید در انتظار رشد دیگری باشیم. آنها معتقدند بازار در حال ساختن کف قیمتی خود است و به محض اینکه بتواند کف جدید قیمتی را برای خود پیدا کند و این اطمینان حاصل شود که دیگر خبری از نزول قیمت نیست مجددا تقاضا وارد بازار خواهد شد و خریداران به خود جسارت ورود و زمینه سازی برای افزایش قیمت را پیدا خواهند کرد. آنها معتقدند بازار پس از هر نوسان سنگین تقریبا ۱۰ روز نیاز به استراحت دارد که آماده حرکت بعدی شود.

همچنین گروهی که معتقد به کاهش قیمت¬ها هستند معتقدند در ۶ ماه ابتدایی سال تقاضای زیادی وارد بازار شده و همچنین خروج سپرده های مردم از بانک ها و سرمایه های سرگردان توام با خریدهای فراوان دلار بوده در نتیجه تقاضای زیادی باقی نخواهد ماند که وارد بازار شود. همچنین هرگونه تغییر رفتار و عدم ورود تقاضای جدید به بازار، می تواند زمینه ساز ورود عرضه ارز بسیاری از افراد عادی شود.

سکه بهار آزادی هم رفتاری به مانند دلار داشت و نوسان شدیدی از خود به جای نگذاشت. سکه هم تحت تاثیر آغاز ماه محرم، نزدیک شدن به آغاز تحویل سکه های پیش فروش شده در ماه های مهر و آبان است. وجود چنین فشارهای باعث شده تا خریداران جرات ورود به بازار را نداشته باشند و بازار سکه هم به مانند دلار روزهای ارام و با ثباتی را طی نماید.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR