توقف کاهش قیمت سکه

پس از دو روز افت متوالی بهای سکه، در آخرین روز هفته معاملاتی شاهد حمایت خریداران از این فلز گرانبها بودیم. در این روز سکه ۲۰۰.۰۰۰ ریال افزایش را تجربه کرد و به کانال قیمتی ۲۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال رسید. روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیش از ۱.۹۰۰.۰۰۰ ریال کاهش در قیمت این فلز گرانبها داشتیم که زمینه ساز افت ۲.۹ درصدی سکه طی هفته گذشته شد. مهمترین عامل کاهش سکه، افت بهای دلار در هفته سپری شده بود. با این وجود توقف روند کاهشی قیمت دلار و ماندن در کانال ۷۷.۰۰۰ ریال سبب شد تا سکه بازان بتوانند کمی در برابر فشارهای کاهشی مقاومت نمایند.

با این وجود بسیاری از فعالان بازار سکه بر این عقیده بودند قیمت سکه در روز پنجشنبه به کف خود رسیده است. به همین منظور خریدهای خود را شروع کرده و سکه را تا مرز ۲۷.۳۰۰.۰۰۰ ریال حمابت کردند. با این حال، در اواخر روز مجددا قیمت از سقف خود فاصله گرفت تا این نکته را یادآور شود که سکه چندان توان رشد قیمتی را ندارد. دلیل این ناتوانی شاید به خاطر تحویل سکه های پیش فروش در هفته جاری باشد. و این موضوع حقیقتا می تواند همچنان این فلز زرد رنگ را تحت فشار مضاعف قرار دهد. در شرایط حال حاضر بازار سکه تنها یک خبر یا یک متغیر قوی میتواند از سکه حمایت کند و مجددا خریداران را به بازار بازگرداند و بار دیگر سکه در مرز قیمتی ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال خودنمایی کند.

شاید تنها عامل حمایتی که بتوان از آن نام برد دلار باشد که در تغییر موقعیت فعالین سکه مفید فایده باشد. روند معاملات دلار در بازار غیررسمی بیشتر در قیمت ۷۷.۰۰۰ ریال انجام شد. عده زیادی از معامله گران انتظار داشتند در این سطح حمایت بیشتری انجام گیرد و قیمت روند صعودی به خود بگیرد. اما به یکباره در ساعات انتهایی روز فروش های ارزی افزایش گرفت و سبب شگفتی این گروه از معامله گران شد. در میان سردرگمی معامله گران دلاری باید دید آیا دلار در هفته جدید توان شکستن کانال ۷۷.۰۰۰ ریال را خواهد داشت و امکان صعود به قله های جدید را دارد یا اینکه در این قیمت با چالش مواجه خواهد شد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR