تنش های سیاسی جهان و رابطه آن با ارز و طلا

روند شاخص دلار که در هفته گذشته به پایین ترین حد خود در ۱۳ ماه گذشته رسیده بود در آغاز این هفته کمی تعدیل قیمت به خود دید. اما تنش هایی که ترامپ در آمریکا و همچنین در شبه جزیره کره به وجود آورد سبب کاهش مجدد شاخص دلار شد. این کاهش به نفع طلا کار کرد و سبب تقویت بهای اونس طلا شد. به طوری که قیمت اونس تا اواسط کانال ۱۲۶۹ دلار هم بالا امد. البته نباید آزمایش موشک توسط کره شمالی و عکس العمل آمریکا را در کاهش شاخص دلار و افزایش بهای اونس طلا بی تاثیر دانست. همزمان با اتفاقات و رویدادهای جهانی بازار داخلی هم کم و بیش متاثر از این اتفاقات بود. دلار که در روزهای ابتدایی هفته جاری با افزایش قیمت روبرو شده بود دیروز با توجه به اتفاقات رخ داده در سطح جهان با افت قیمت مواجه شد و به نوعی در مسیر اصلاح قیمت قرار گرفت.

همزمان فعالان بازار این ارز با فروش دلارهای خود به افت قیمت دامن زدند. آنها با فروش های خود قصد پایین آوردن قیمت دلار را داشتند تا بتوانند در قیمت های پایین تر مجددا دارایی خود را بیافزایند. اما در بازار سکه و طلا اوضاع به نحو دیگری بود. به دلیل افت بهای اونس در بازارهای جهانی این فلز زرد گرانبها متاثر از این رویکرد دچار کاهش قیمت شد و ۷۰ هزار ریال از ارزش خود را از دست داد تا به قیمت ۱۲.۱۶۰.۰۰۰ ریال برسد.

این افت در شرایطی به ثبت رسید که سکه بهار آزادی در پنج روز متوالی افزایش قیمت را تجربه کرده بود. این اتفاق غیرمنتظره در اونس طلا موجب دست به عصا شدن معامله گران شد و آنها رو به فروش کالای خود آوردند. در کنار افت ناچیز دلار و طلا یورو این ارز اروپایی هم در مسیر کاهشی قرار گرفت. یورو در روز قبل دچار افت ۱۵۰ ریالی شد و به بهای ۴۵.۵۵۰ ریال رسید. این کاهش قیمت در حالی اتفاق افتاد که هفته گذشته یورو با ۱۱۰۰ ریال افزایش همراه شده بود. آنچه مشخص سرنوشت این دو ارز به به سیاستهای پیش رو در اقتصادهای مطرح دنیا به خصوص آمریکا گره خورده است.

 

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR