تناقضات در بازار ارز و سکه

بازار ارز و سکه تحت تاثیر دو اتفاق بود. از یک سو به انتظار سخنرانی ترامپ در خصوص ماندن یا خارج شدن از برجام بود از طرف دیگر، تحویل پیش از موعد سکه های پیش فروش شده توسط بانک مرکزی، این دو اتفاق موجب شدند تا واکنش ها در دو بازار ارز و سکه یکدست نباشند. هر کدام از این دو کالا رفتار متناقضی را از خود بروز دادند. به عنوان مثال سکه در ساعات مختلف نوسانات زیادی را تجربه کرد. در مقاطعی از روز بهای سکه به بالای ۲۰میلیون ریال رفت. هرچه به ساعات میانی روز پیش رفتیم قیمت سکه روند کاهشی به خود گرفت و در نهایت با قیمت ۱۹.۶۰۰.۰۰۰ ریال به کار خود پایان داد. اما بازار ارز درگیر اخبار خروج ترامپ از معاهده برجام بود.

فعالان اعتقاد داشتند که ترامپ و آمریکا از برجام خارج خواهند شد همین اخبار باعث شد در آغاز معاملات دلار روند صعودی به خود گیرد و تا ۶۵.۰۰۰ ریال اوج گیرد. آنچه در معاملات روز گذشته دلار بیشتر خودنمایی می کرد، توجهات و رفتار فعالان به سمت اخبار سیاسی بود. این گروه ریسک ترامپ را جدی گرفته بودند. معاملات دلار و عدم رشد هیجانی آن منوط به دو عامل شده بود. شایعاتی مبنی بر حضور بازارساز به منظور کنترل نوسانات بازار شده بود. این را عده از فعالان عنوان می کردند که اگر این شایعه صحت داشته باشد، به نظر می رسد در مدیریت نوسان قیمت دلار نقش مهم تری نسبت به گزینه دیگر داشته است.

دومین عامل به دیدگاه فعالان در خصوص وجود حباب در بازار ارز بود. آنها اعتقاد داشتند که قیمت دلار کمی بیش از ارزش ذاتی خود افزایش یافته است. بنابراین ممکن است در روزهای بعد دچار افت های سنگین شود. دیدگاه این گروه منعکس کننده نظر برخی از تحلیل گران بود که آنها اعتقاد داشتند ارزش واقعی دلار به واسطه اختلاف تورم خارجی و داخلی محاسبه می شود که این محاسبات بیانگر نرخ در حدود ۶۰.۰۰۰ ریالی می شود. پس اعتقاد این گروه از فعالان به واقعیت نزدیکتر است. حال در این شرایط به وجود آمده تعیین موقعیت جدید در بازار منوط به مشاهده دقیق روندها، بررسی اخبار و همچنین روندهای تکنیکالی است.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR