تلاطم در بازار سکه و دلار

بازار سکه و دلار در آغاز هفته رکورد تازه را از خود به ثبت رساند. سکه تمام بهار آزادی با رشد ۱۵۰هزار ریالی همراه شد و به قیمت ۱۲.۱۶۰.۰۰۰ریال رسید. دلیل اصلی این افزایش بهای طلای داخلی را باید در افزایش تقاضای فیزیکی از سوی فعالان این عرصه عنوان نمود. به گفته معامله گران این بازار با توجه به نزدیکی به عید فطر و پایان ماه مبارک رمضان تقاضای فیزیکی سکه بهار آزادی افزایش پیدا کرد.

این اعتقاد بخشی از فعالان بازار سکه است. اما حرفه های این بازار نظری کاملا متفاوت از آنچه که بیان شد دارند. آنها اعتقاد دارند به دلیل نزدیکی به پایان ماه و تسویه در قراردادهای آتی بورس کالا معامله گران این حوزه به تکاپو جهت بالا نگه داشتن قیمت سکه نموده اند تا بتوانند سود خود را بالا ببرند. این افزایش قیمت در بازار سکه توانست مجددا هیجان را به این بازار خفته بازگرداند. این وضعیت را در بازار مقابل سکه یعنی دلار هم شاهد بودیم.

دلار نیز با افزایش ۹۰ ریالی همراه شد و به قیمت ۳۷.۳۵۰ ریال رسید و توانست خود را از محدوده ۳۷.۲۰۰ریال جدا نماید. این افزایش قیمت دلار را می توان از چند بعد مورد بررسی قرار داد: اول این که در بازار این ارز آنچه مشخص است ورود سکه بازان می باشد زیرا که اونس جهانی طلا تا محدوده ۱.۲۵۰دلار افت نمود و همین امر سبب شد تا فعالان طلای داخلی برای حفظ سرمایه خود وارد بازار دلار شوند و با خریدهایی که انجام دادند موجبات این افزایش قیمت را فراهم نمودند.

همسو با این جریان ما با افزایش نرخ حواله درهم نیز مواجه شدیم. از آنجایی که این دو ارز ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و افزایش یا کاهش یکی بر روی دیگری تاثیر مستقیم دارد؛ به همین خاطر افزایش درهم به یاری دلار شتافت و سبب شد تا قیمت این ارز پرطرفدار هم روند صعودی به خود گیرد. آنچه از معاملات دلار مشخص بود مجددا دامنه نوسان محدود شد و از رشد بی رویه آن جلوگیری شد و علت اصلی آن هم دخالت بازارساز بود که اجازه نداد تا بهای دلار بیش از اندازه رشد نماید. و در نهایت کاهش نوسانات ارز و کنترل آن را باید مرهون عرضه های بازار ساز دانیم.

 

WWW.TAJMIREXCHANGE.COM
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR