تغییر نگاه سرمایه گذاران از طلا به دلار

اونس جهانی طلا با ثبت قیمت ۱.۱۶۰ دلاری به پایین ترین سطح خود از ژانویه سال ۲۰۱۷ رسید. در عوض رقیب سنتی آن یعنی شاخص دلار توانست گوی سبقت را از رقیب گرفته و جایگاه خود را به عنوان مکان امن سرمایه گذاری در دل سرمایه گذاران بازپس گیرد. در پی رشد نرخ بهره فدرال رزرو و افت عملکرد استخراج کنندگان طلا باید منتظر فشارهای بیشتر به جهت افت قیمت در این فلز گرانبها باشیم. این عملکرد طلا منجر به رشد شاخص دلار شد به طوری که شاخص دلار در سقف ۱۳ ماهه خود قرار گرفت. تقویت شاخص دلار آمریکا ظرف هفته های اخیر عامل اصلی کاهش شدید قیمت طلا در بازارهای جهانی به شمار می رود.

قیمت طلا در هفته گذشته بیش از ۲.۶۷ درصد کاهش از خود به جای گذاشته است. رکوردهای ریزشی در طلا به همین جا ختم نمی شود و باید منتظر نزول های بیشتر در این فلز گرانبها باشیم. در حال حاضر یک خطر بزرگ دیگر در کمین طلا نشسته و آن فدرال رزرو آمریکاست. زیرا بانک مرکزی آمریکا در آستانه اعمال افزایش نرخ بهره قرار دارد. نرخ های بالاتر طبیعتا بر طلا فشار بیشتری را وارد خواهد کرد. چرا که هر چه نرخ بهره بالاتر رود انقباض پولی بیشتر خواهد شد و به تقویت دلار کمک خواهد کرد. شاخص دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای معتبر جهانی و بین المللی تغییر چندانی را از خود به ثبت نرساند و همچنان همانند روزهای قبل در بالاترین سطح خود ظرف یکسال گذشته قرار گرفت.

آنچه از رکوردهای جدید شاخص دلار بر می آید، دلار به تازگی توانسته تا یک قدمی سطح ۹۷ واحدی صعود کند. این صعود همزمان با افت جذابیت طلا برای سرمایه گذاران بین المللی شد به نحوی که جایگاه این دو کالای با ارزش با یکدیگر جابجا شدند و هم اکنون دلار خاستگاه معامله گران و سرمایه گذاران جهانی شده است و به عنوان مکان امن سرمایه گذاری احیا و تثبیت شد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR