تغییر انتظارات و افزایش قیمت در سکه ودلار

نوسانات سکه تمام بهار آزادی و دلار در معاملات روز گذشته افزایش یافت. سکه مجددا توانست به بالای ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال برسد و دلار هم با صعود از کانال ۷۰.۰۰۰ ریالی رکورد جدیدی را به ثبت رساند. سکه در روزهای گذشته به کانال ۲۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال رسیده بود. در واقع این قیمت به اعتقاد فعالان کف قیمتی جدیدی برای این فلز گرانبها بود. زیرا به محض برخورد به این کف قیمتی مورد حمایت فعالان قرار گرفت و مجددا در فاز صعودی قرار گرفت. حمایت از سکه در نقطه ۲۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال و افزایشی که به دنبال آن رخ داد، انتظارات معامله گران بازار را تا حدی تغییر داد.

همین تغییر انتظارات زمینه ساز افزایش قیمت در روز گذشته شد. با توجه به بالا رفتن قیمت سکه به نظر می رسد فعالان در حال تست قیمت برای پیدا کردن سقف جدید می باشند. در معاملات روز گذشته نکته جالب توجه آنجا رود که به محض برخورد سکه به قیمت ۲۵ میلیون ریال فروش ها قوت گرفت. به طوری که تا اواخر وقت معاملاتی سکه به قیمت ۲۴.۷۵۰.۰۰۰ ریال رسید. در روزی که سکه با موج افزایشی در حال عبور از کانال های قیمتی جدید بود دلار در بازار غیررسمی توانست عدد ۷۰.۰۰۰ ریال را بشکند و در بعضی از ساعات حتی به ۷۲.۰۰۰ ریال برسد.

اما با برخورد به این سقف قیمت در انتهای روز معاملاتی قبل عرضه ها افزایش یافت و در نهایت بر روی قیمت ۷۰.۰۰۰ ریال آرام گرفت. آنچه مشخص است بازار ارز بیشتر دچار نوسان گیری شده است و معامله گران در این شرایط بیشتر به جای حفظ و نگهداری دارایی خود اقدام به خرید و فروش و گرفتن نوسان کرده اند. بازار ارز این روزها به دور از نظارت بازارساز به سان ماه های گذشته است. از این رو بازار عرصه نوسان گیران و دلالان شده است. واسطه گران، دلار مورد نیاز مصرف کنندگان را از دست خریداری کرده و به قیمت گزافی به مردم عادی می فروشند. به این ترتیب، یک واسطه دلار را از دلالان دریافت و با قیمت بالاتر به مردم عادی می فروشد. معمولا این واسطه ها دلاری از خود ندارند و سود آنها از مابه التفاوت قیمت بازار و قیمتی که به خریدار می دهند حاصل می شود. در واقع وقتی بازار غیرشفاف و امنیتی است، جولانگاهی برای واسطه ها خواهد شد و طبیعتا هزینه تهیه ارز نیز از حد واقعی بالاتر می شود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR