تحلیلی بر قیمت اونس جهانی طلا در هفته گذشته

اونس جهانی طلا در هفته گذشته تحت فشار قیمتی قرار گرفت و در چندین مرحله دچار افت شد. این کالای گرانبها در آخر وقت معاملات روز چهارشنبه خود به محدوده ۱.۲۱۰ دلار رسید اما بر این کانال قیمتی واکنش نشان داد و روز پنج شنبه به محدوده ۱.۲۲۰دلار بازگشت. روز جمعه به ناگاه بهای اونس جهانی طلا به ۱.۲۲۷ دلار رسید. که این رشد قیمتی معادل ۳.۵ درصد قیمت آخرین روز معاملاتی خود بود. آنچه کارشناسان دلیل این افزایش نرخ را عنوان می کنند رشد خرده فروشی در آمریکا بوده هرچند که این رشد کمتر از حد انتظار تحلیل گران بوده است. اما موضوع بعدی که موجبات نرخ رشد بهای اونس را ایجاد نمود بحث بر سر افزایش نرخ بهره آمریکا در جلسه بعدی فدرال رزرو خواهد بود.

این دو عامل مهم دلیلی بر کاهش ارزش دلار ایجاد نمود تا شاخص دلار به ۹۹.۶۲ واحد برسد. در حالی ارزش این شاخص در معاملات ابتدای هفته گذشته روی عدد ۹۹.۶۶ واحد رسیده بود. اما اگر نگاهی هم به نظرسنجی های سایت های معتبر که در زمینه بحث های اقتصادی علی الخصوص طلا فعال هستند، بیاندازیم متوجه خواهیم شد که کاربران این سایت ها که خود از جمله کارشناسان و فعالان این بازار هستند ۵۲ درصد تاکید به افزایش قیمت طلای جهانی دارند و ۳۴ درصد از بقیه شرکت کنندگان نظری مخالف با آنها را دارند و مابقی رای دهندگان معتقدند بهای طلا تغییری نخواهد کرد.

غیرقابل پیش بینی بودن تحولات سیاسی در آمریکا و همچنین بحران مالی در کشور یونان احتمال افزایش قیمت طلا و همچنین تقاضا برای این کالای با ارزش را بیشتر خواهد کرد و این دو دلیل مهر تاییدی است بر نظر آن دسته از افرادی که تاکید بر افزایش قیمت طلای جهانی دارند. به اعتقاد این گروه از کارشناسان سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده ۱.۲۱۵ دلار و سطح مقاومت طلا ۱.۲۴۹ دلار خواهد بود.

 

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR