تحرکات سفته بازان در بازار ارز

معاملات دیروز بازار ارز همسو با افزایش ۱۸۰ ریالی قیمت دلار و رسیدن آن به قیمت ۳۷.۶۸۰ ریال بود. علت آن را در تغییر جهت سفته بازان از بازار سکه و طلا به دلار باید جستجو نمود. تحرکات سفته بازان در بازار و افزایش نرخ دلار را می توان به علت نزدیکی تعطیلات سال نو و به طبع آن مسافرت های پیش رو و نیاز این طیف از مسافران به دلار و همچنین نیمه تعطیلی بازار در ایام نوروز دانست.

با ورود متقاضیان ارز برای ایام نوروز و اقدام به خرید دلار، نرخ ارز شروع به رشد کرد و آنچه را که در بازار رخ داد، عدم وجود فروشنده است. شاید این افزایش قیمت دلار کاهش عرضه ها توسط صرافی بانک ها باشد. که این امر مهم باعث شد تا سفته بازان با خریدهای خود قیمت را بالا ببرند. به نظر می رسد این افزایش قیمت مقطعی بوده و از آنجا که دولت و بانک مرکزی هیچ تمایلی به افزایش نرخ ندارند. آنچه تجربه نشان داده در صورت ادامه دار بودن این مساله شاهد ورود بازارساز و در راس آنها صرافی های بانکی در جهت تنظیم بازار خواهیم بود پس می توان نتیجه گرفت این افزایش نرخ ارز هیچ دلیل منطقی نداشته و تنها ورود سفته بازان بوده است.

از سویی دیگر در بازار سکه برخلاف معاملات روز گذشته خود که شاهد افزایش بی رویه آن بودیم، با عدم افزایش قیمت سکه مواجه شدیم به طوری که هیچ میل و رغبتی در بین معامله گران برای افزایش نرخ سکه وجود نداشت.

علت آن را می توان در ثابت مانده قیمت اونس در محدوده ۱۲۰۰ دلار و همچنین نبود نشانه های افزایشی در بازارهای جهانی جستجو نمود. آنچه این روزها در روند معاملات سکه و دلار مشاهده می شود تنها ورود سفته بازان به این دو بازار است. به هر ترتیب باید منتظر اخبار تاثیرگذار جهانی که به احتمال زیاد در پایان هفته انتشار پیدا خواهد کرد باشیم تا معاملات سکه و دلار جهت و سمت و سوی خود را بیابد.

 

www.tajmirexchange.‎.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR