برقراری آرامش در دوبازار ارز و سکه

سکه در آخرین روز هفته بیش از یک میلیون ریال افزایش قیمت راتجربه کرد، اما این رشد نتوانست هفته آرام معاملات سکه را بر هم زند. سکه با این افزایش قیمت روی عدد ۴۴.۶۰۰.۰۰۰ ریال ایستاد. با توجه به ثبت این قیمت شاهد رشد ۲دهم درصدی قیمت به نسبت هفته پیش بودیم. به گفته فعالان، افت بازدهی سکه در هفته گذشته چهار دلیل داشت.

اولین دلیل مربوط به خریدهای پرحجمی است که در هفته های گذشته صورت گرفت. با آغاز اصلاح قیمتی، خریداران به فکر سبک کردن خریدهای خود شدند و بخشی از سکه های خود را به فروش رساندند. دومین دلیل کاهش بازدهی، نزدیک شدن به آغاز تحویل سکه های پیش فروش در مهر و آبان هستیم. زیرا در این دو ماه بیش از ۲ میلیون سکه قرار است تحویل مشتریان گردد. علی القاعده با تحویل این سکه ها باید منتظر سنگین شدن سمت عرضه باشیم و طبیعتا تقضا را کمی به عقب تر خواهد کشاند. دلیل سوم مربوط به آغاز ماه محرم و نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورا می باشد. هرساله با آغاز این ماه به طور سنتی با کاهش تقاضا در بازار مواجه می شویم و عملا خرید و فروش به شدت کاهش می یابد.

عامل آخر مربوط به کاهش و محدود شدن بازدهی دلار می باشد. دلار که در هفته پیش بازدهی ۲۵درصدی را به ثبت رسانده بود، در هفته گذشته تنها ۷دهم درصد بازدهی از خود به جای گذاشت تا همین امر سبب شود سکه نتواند تحریک شود. بازار ارز هم در این روز فضای نسبتا آرام و به دور از هیجانی را سپری کرد. دامنه نوسان دلار در این روز بین ۱۳۷.۰۰۰تا ۱۳۹.۰۰۰ ریال بود. پایین بودن حجم معاملات منجر به این شد تا خریداران و فروشندگان ریسک زیادی را نپذیرند. نکته جالب توجه ۲ سیگنال مهمی بود که بازار به معامله گران داد.

اول آنکه قیمت این ارز در برابر نزول به زیر سطح ۱۳۰.۰۰۰ریالی با حمایت زیادی روبرو شد. دومین سیگنال عدم توان ایستادگی دلار در بالای مرز ۱۴۰.۰۰۰ ریالی بود. زیرا هر زمان دلار به بالای این فیمت رسید با فروش خریداران مواجه شدند و قیمت به سطح قیمت یاد شده ریزش کرد. به هر حال بعد از افزایش قیمت های شدید و روند صعودی هفته¬های قبل به نظر وقت استراحت و اصلاح قیمت ها می باشد تا مجددا قیمت ها به تعادل رسیده و آن زمان باید مجددا منتظر اخبار و رخدادهای روز باشیم تا ببینیم تا این دو دارایی با ارزش به کدام سو حرکت خواهد کرد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR