بررسی پنج عامل کاهشی در بازار ارز

امنیتی شدن بازار، عرضه ارز توسط سکه بازان، فروش ارز از سوی برخی صرافی ها، عقب نشینی تقاضا و افت نرخ حواله درهم، پنج عاملی بودند که بازار ارز اولین روز هفته جاری را کاهشی نمودند. در این روز دلار با هزار ریال کاهش به نسبت روز معاملاتی قبل بر روی عدد ۱۴۳.۰۰۰ ریال قرار گرفت. امنیتی شدن بازار و دستگیری شماری از دلالان توسط نیروی انتظامی یکی از عواملی بود که موجب کاهش حجم معاملات در بازار ارز تهران شد. با اتخاذ این تصمیم دیگر شاهد جمع شدن دلالان به دور یکدیگر نبودیم و خبری از اعلام نرخ های خرید و فروش نبود. معاملات بیشتر به صورت پرسش و پاسخ مخفیانه انجام می شد و دیگر خبری از دورهمی های چند نفره نبود.

عامل بعدی کاهش تقاضا در بین معامله گران و افراد عادی است. نبود این گونه افراد موجب شد تا دیگر قیمت توان افزایش از خود نشان ندهد. لازم به ذکر است این گروه در سه کانال خریدهای خود را تکمیل نموده و دیگر تمایل و رغبتی از خود برای خرید نشان ندادند. عده در کانال ۱۷۰.۰۰۰ ریال، گروهی در محدوده ۱۵۰.۰۰۰ ریال و دسته آخر حوالی ۱۳۰.۰۰۰ ریال خریدهای خود را تکمیل نموده اند.

وجود این عامل موجب شد که محرک تقاضایی برای بالا بردن قیمت وجود نداشته باشد. در این بین عده علت سوم یعنی عرضه ارز توسط سکه بازان را به عنوان عامل کاهشی دلار ذکر کرده اند. سکه بازان برای اینکه اثر افزایش اونس طلا را بر سکه داخلی از بین ببرند اقدام به فروش دلارهای خود نمودند تا دلار را کاهشی جلوه داده و از این طریق جلوی افزایش قیمت سکه را گرفته باشند.

گروهی دیگر هم عرضه بازار ساز توسط برخی صرافی های بانکی را به عنوان عامل کاهش قیمت دلار ذکر کردند. اما عامل آخر نرخ حواله درهم بود که به زیر مرز ۳۹.۰۰۰ ریال نوسان کرد. نرخ حواله درهم همیشه به عنوان یک عامل به جهت افزایش یا کاهش قیمت دلار عمل نموده و نوسانات آن مورد توجه بازیگزان ارزی می باشد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR