بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت اونس جهانی

با پایان یافتن دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و پیروزی ماکرون، این امر موجب افزایش شاخص سهام در بازارهای اروپا و به طبع آن کاهش تقاضا برای سرمایه گذاری طلا، این مکان امن سرمایه گذاران شد. بعد از این جریان بود که قیمت اونس طلا با کاهش ۰.۹ همراه شد و به قیمت ۱.۲۷۴ دلار رسید. این فلز گرانبها در آغاز معاملات روز جاری فعالان خود را دچار شوک قیمتی نمود و به کمتر از ۱۲۶۵ دلار رسید. با نگاهی به نظرسنجی های صورت گرفته از سایت های معتبر همچنان کارشناسان شرکت کننده با درصد بالاتری اعتقاد به افزایش نرخ طلا دارند. این گروه معتقدند همچنان خطرات سیاسی موجود در جهان امکان رشد قیمت طلا را به دنبال خواهد داشت. برای پیش بینی روند طلا و این که آیا همچنان این روند رو به رشد یا نزولی خود را ادامه خواهد داد باید توجه خود را به عوامل بسیاری جلب نمود. مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت آینده طلا را می توان از انتخابات دور دوم فرانسه نام برد که قرار است دو هفته دیگر صورت پذیرد، اشاره نمود.

که شاید عامل بسیار مهمی در روند قیمتی طلا باشد. البته با پیروزی که ماکرون در دور اول با اختلاف ناچیز کسب نمود موجب افزایش ارزش یورو به دلار شد به طوری که به بالاترین سطح خود در پنج ماه گذشته شد. این انتخابات نه تنها بر مواردی که ذکر شد تاثیر نهاد بلکه باعث شد علاوه بر اینکه شاخص سهام آمریکا افزایش یابد سبب افزایش شاخص دو بازار اروپا و آسیا نیز شد. علت بعدی نگرانی های موجود از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا باید دانست.

همچنین باید گوش به زنگ در مورد انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا، منطقه یورو و چین نیز باشیم که تمام این عوامل تاثیر خود را بر نوسانات طلا در کوتاه مدت خواهد داشت. در انتها باید منتظر برگزاری نشست مهم بانک مرکزی اروپا در روز پنج شنبه باشیم زیرا که اعلام نرخ بهره جدید عامل مهم و بسیار تاثیرگذار بر قیمت طلا در آینده خواهد بود. باید منتظر ماند و دید که قیمت این فلز گرانبها به چه سمت و سویی سوق پیدا خواهد کرد و کدام یک از این اخبار نقش پررنگ تری را ایفا خواهد نمود.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR