بررسی عوامل تاثیرگذار بر بازارهای جهانی

هفته گذشته جو آرامی را در بازارهای جهانی به لحاظ انتشار آمارهای اقتصادی پشت سر گذاشتیم. اما آنچه به نظر می رسد این روزهای آرام رو به اتمام است و باید منتظر اخبار و رویدادهای مهم اقتصادی از قدرت های بزرگ جهان باشیم. آن طور که از پیش بینی ها بر می آید پنج رویداد مهم در انتظار بازارهای جهانی است که هر یک به نوبه خود تاثیرگذار خواهد بود. این رویدادها به شرح زیر می باشد: ۱

- اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا از جمله رئیس فعلی و آتی می تواند تاثیر بسزایی بر تحولات بازارهای بین المللی داشته باشد. قرار است رئیس تازه معرفی شده از سوی ترامپ در روزهای آینده در مجلس سنا حاضر شود و صلاحیت وی مورد بررسی قرار گیرد. همچنین جانت یلن رئیس فعلی هم در کمیته اقتصادی کنگره آمریکا سخنرانی خواهد داشت. این سخنرانی ها تا حد زیادی می تواند بر وضعیت نرخ بهره این کشور طی ماه های آینده به خصوص نشست دسامبر تاثیرگذار باشد. ۲- آمارهای درآمد شخصی و هزینه های مصرفی آمریکا در ماه اکتبر قرار است پنجشنبه منتشرشود. این آمارها مستقیما بر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو تاثیرگذار خواهد بود. فدرال رزرو در این مدت سعی بر این داشته تا نرخ تورم خود را به ۲ درصد برساند.

ولی هنوز این مهم میسر نشده است. انتشار این آمارها تاثیر زیادی بر بازارهای جهانی به خصوص اونس طلا خواهد داشت. اگر نرخ تورم بنابرخواسته فدرال رزرو به نرخ ۲ درصد برسد باید منتظر افزایش در بهای این فلز زرد رنگ باشیم. ۳- همچنین آمارهای تورم اروپا در ماه نوامبر قرار است همانند آمریکا روز پنجشنبه منتشر شود. نرخ تورم اروپا در نوامبذ به ۱.۶ درصد رسیده است. انتشار این آمار برای سرمایه گذاران منطقه یورو حائز اهمیت است از آن جهت که آنان می توانند درباره سیاست های پولی و نرخ بهره بانک مرکزی اروپا گمانه زنی نمایند. ۴- آمارهای بخش صنعتی چین هم قرار است انتشار یابد. این آمارها تا حدزیادی وضعیت اقتصادی بزرگترین کشور جهان را نمایان خواهد کرد و از سویی تاثیرگذار بر بازارهای بین المللی به خصوص آسیا خواهد داشت. ۵- برگزاری نشست اوپک در شهر وین. مهمترین دستاورد این جلسه آن خواهد بود که آیا وزرای نفت اوپک در خصوص توافق کاهش تولید تا پایان ۲۰۱۸ به جمع بندی خواهند رسید یا خیر. لازم به یادآوری است که اعتبار توافق قبلی تا پایان ماه مارس خواهد بود. آنچه بیان شد ۵ عامل مهم و تاثیرگذار بر بازارهای جهانی است که هر کدام به نوبه خود تاثیرگذار خواهند بود. باید به انتظار خروجی هر یک از آنان و عکس العمل سرمایه گذاران در قبال نتایج آن باشیم.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR