بررسی علل کاهش شاخص دلار در بازارهای جهانی

شاخص دلار در بازارهای بین المللی همچنان روند نزولی خود را ادامه می دهد. این روند در پی تصمیماتی است که از طرف رئیس جمهور آمریکا در حال اتخاذ است. در صدر این تصمیمات مناقشات لفظی است که بین او و کره شمالی در حال انجام است. این درگیری های لفظی و همچنین تصمیمات داخلی که منجر به جدل های سیاسی داخلی هم شده منجر به بی اعتمادی سرمایه گذاران خارجی به آمریکا شده است. تا قبل از این جریانات و انتخاب ترامپ تمام توجهات به سمت دلار و اوراق قرضه آمریکا بود.

زیرا که هر کشوری به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن و امن برای کشور خود بود به سمت دلار و اوراق قرضه دولت آمریکا می رفت. اما با حواشی به وجود آمده بعد از انتخابات دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا و عدم توفیق وی در انجام آنچه به عنوان وعده های انتخابی و از دست دادن شرکای مهم اقتصادی و تجاری کار به آنجا کشید که دلار دیگر آن جذابیت را برای سایر کشورها از جهت یک کالای امن سرمایه گذاری نداشته باشد. هم اکنون بسیاری از کشورها به دنبال یک گزینه جدید بجای دلار برای سرمایه گذاری های خود هستند.

از آنجا که دلار سالهای سال به عنوان یک کالای امن سرمایه گذاری بخصوص بعد از پایان جنگ جهانی دوم به حساب می آمد و اکثر کشورها منابع خود را به صورت دلار نگهداری می کردند اما بعد از وقوع اتفاقات یاد شده دلار دیگر آن جذابیت گذشته را برای سرمایه گذاران ندارد و باید دید چه سرنوشتی در آینده به انتظار این ارز چالش برانگیز خواهد بود. دلار در بازار داخلی از ابتدای هفته روند رو به رشد خود حفظ کرده و برخلاف بازارهای جهانی عمل می کند. دلیل آن هم می توان به تقاضای خریداران فنی دلار برگردد. همچنین به طور سنتی هرچه به پایان فصل تابستان نزدیک تر می شویم در دلار انتظار رشد قیمت وجود دارد آن هم به دلیل زیاد شدن سفرهای خارج از کشور و اینکه در ادامه باید منتظر ورود شرکت های تجاری به عرضه بازار ارز باشیم. دلایل ذکر شده سبب افزایش ۲۰ ریالی دلار و رسیدن به قیمت ۳۸.۲۷۰ ریال شد.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR