بررسی علل رشد تقاضا در سکه بهار آزادی

نوسانات محدود در آستانه ۳۸.۱۰۰ ریال عادت این روزهای دلار شده است. دلار دیگر به مانند روزها و هفته های ابتدایی مرداد ماه توان افزایش قیمت را ندارد و به اصطلاح فعالان این بازار در حال دست و پا زدن در این محدوده قیمتی عنوان شده می باشد. و به انتظار حوادث روزهای آینده است. همین اتفاق منجر به این شد که دیگر خریداران به خصوص نوسان گیران رغبتی به خرید این ارز نداشته باشند و فقط نظاره گر بازار باشند. در این بین با افت شاخص دلار، یورو این ارز اروپایی حرکت خود را به سمت محدوده بالاتر آغاز نمود. این ارز اروپایی با صد ریال رشد به قیمت ۴۵.۶۰۰ ریال رسید.

علت این رشد، تقویت ارزش این ارز در بازارهای جهانی در برابر دلار بود. بر خلاف دلار در بازار سکه بهار آزادی این روزها شاهد افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت هستیم. دلیل اصلی آنرا باید در جهش قیمتی اونس طلای جهانی جستجو نمود. که این افزایش قیمت به علت تنش های ایجاد شده بین آمریکا و کره شمالی قیمت اونس را به نزدیکی محدوده ۱.۳۰۰ دلار نزدیک شده است. این افزایش قیمت تاثیر مستقیم خود را بر روی سکه و طلای داخلی گذاشت. به طوری که سکه با ۴۰ هزار ریال افزایش به قیمت ۱۲.۲۷۰.۰۰۰ریال رسید. به گفته فعالان این حوزه این افزایش قیمت سکه داخلی در پی افزایش قیمت اونس طلا بود. در این بین این افزایش قیمت بیشتر به مذاق بازیگران خرد خوش آمد. اما به اعتقاد فعالان با تجربه این بهای سکه دارای حباب قیمتی است و آنها بر این عقیده هستند که در روزهای آینده باید منتظر افت بهای سکه باشیم.

از دلایل مهمی که باعث شد قیمت سکه بهار آزادی توان رشد بیشتری نداشته باشد عدم افزایش بهای دلار است. همان طور که عنوان دلار این روزها حال خوشی ندارد و از نوسانات روزهای گذشته آن خبری نیست همین موضوع سبب شده تا فعالان با تجربه تمایلی به خریدهای هیجانی در سکه نداشته باشند. تجربه این را به اثبات رسانده که افزایش در قیمت سکه رابطه بیشتری به افزایش در شاخص دلار دارد تا به افزاش بهای اونس طلا. این نکته را می توان به راحتی در رفتار معامله گران سکه مشاهده نمود. با تمام این تفاسیر باید منتظر حوادث پیش روی بر این دو کالای با ارزش باشیم تا ببینیم این حوادث آینده آنان را به کدام سو سوق خواهد داد

 

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR