بررسی علل توقف روند افزایشی قیمت سکه

قیمت سکه بعد از چند روز افزایش در پایان معاملات روز سه شنبه خود دچار افت ۳۰.۰۰۰ ریالی شد و در قیمت ۱۲.۲۴۰.۰۰۰ریال قرار گرفت. همزمان قیمت دلار نیز همین منوال سکه را به خود گرفت و این ارز پرتقاضا همانند روزهای گذشته خود دچار افت ۷۰ ریالی شد و به قیمت ۳۷۴۷۰ ریال رسید. اما در مورد افت قیمت طلای داخلی در بین فعالان این عرصه نظرات مختلفی جاری است.

در این بین عده بر این باور هستند که قیمت سکه از سوی سرمایه گذاران و معامله گران بزرگ کنترل می شود. استدلال این گروه از قیمت اونس طلای جهانی نشات می گیرد. با توجه به قیمت افزایشی که اونس در هفته اخیر به خود داشت اما شاهد این ماجرا بودیم که معاملات روز سه شنبه سکه دچار افت قیمتی شد و روند صعودی خود را از دست داد. به طور نمونه در واپسین ساعات معامله اونس جهانی قیمت ۱.۲۸۵ دلار به ثبت رسید که روند افزایشی در قیمت اونس به آغاز معاملات داشت. با تمام این تفاسیر بهای سکه برخلاف اونس جهانی حرکت کرد و روند نزولی به خود گرفت.

همین ماجرا این شائبه را در بین فعالان بیشتر نمود که بازار بیشتر تحت تاثیر نفوذ معامله گران و سرمایه گذاران بزرگ است. اما به اعتقاد برخی دیگر از فعالان، بازار سمت و سو به عوامل بنیادی دارد. استدلال آنها به این است که قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته تفاوت آنچنانی با آخرین روز معاملاتی خود نداشت. به عقیده این دسته از معامله گران اونس باید شتاب بیشتری را تجربه می کرد. اما عملا این اتفاق روی نداد و قیمت آن رشد ناچیزی داشت و علت افت سکه را این عامل عنوان کردند.

از این دو استدلال عنوان شده به عقیده کارشناسان این حوزه استدلال دوم یعنی بازار تحت عوامل بنیادی در حال حرکت است بیشتر به مذاق معامله گران خوش آمده و این را می توان در نحوه انجام معاملات آنها دید. لذا علاقه به افزایش خرید بدون افزایش قیمت چشمگیر داشتند.

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR