بررسی رشد قیمت دلار و سکه

خروج دلار از مدار کاهش قیمت آن هم با افزایش ۱۰ ریالی؛ این دستاورد آخرین روز معاملاتی دلار بود که سبب شد قیمت این ارز پرطرفدار وارد محدوده ۳۷.۴۰۰ریال شود. این افزایش ناچیز هم نتوانست مانعی بر روند کاهشی هفتگی دلار باشد. پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و اعلان نتایج آن بازار ارز وارد فاز احتیاطی بیشتری شد. از دیگر نکات قابل ملاحظه نبود عامل افزایشی در بازار بود تا همچنان سکون و عدم وجود نوسان جو غالب بر این بازار باشد.

با تمام این تفاسیر به اعتقاد تحلیل گران دلار به کف قیمتی خود از ابتدای امسال رسیده و از ابتدای هفته باید با افزایش خرید فعالان خود مواجه شود. آنچه که در تایید گفته این تحلیل گران باید عنوان نمود اینکه دلار در ۶۵ روز گذشته بیشتر تحت تاثیر احتیاط معامله گران و عرضه های بازارساز قرار داشته و به همین منظور باید منتظر رشد قیمتی دلار در این هفته باشیم. اما با توجه به کاهش های دامنه دار اخیر در بازار ارز به تبع آن بازار سکه هم دچار افت قیمتی شد. این کاهش قیمت در روز پنج شنبه تا مرز ۱۲.۰۲۰.۰۰۰ ریال رسید. علاوه بر کاهش قیمت دلار که در روند قیمت سکه تاثیر بسزایی دارد نباید از اونس طلا هم چشم پوشی نمود.

زیرا که اونس جهانی هم در هفته گذشته نوسان رو به بالایی را تجربه نکرده و یک روند متعادل و یک سویی را طی نموده است. دو عامل ذکر شده دست به دست هم داده و سبب کاهش قیمت سکه بهار آزادی را فراهم آورده است. با نگاهی در بازار سکه امیدواری های بسیاری برای افزایش قیمت وجود دارد. یکی از این امیدواری ها رسیدن قیمت سکه به مرز روانی ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال است. تجریه نشان داده که هر موقع بهای سکه به این مرز روانی نزدیک شده از خود عکس العمل نشان داده و روند مثبت را تجربه کرده است. در کنار این عامل ماندن اونس بالای مرز ۱.۲۵۰ دلار می باشد. این عوامل سبب شده تا امیدها به افزایش قیمت در بازار سکه زنده بماند.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR