بررسی دیدگاه های موجود در بازار دلار

روزهای پایدار، آرام و یکنواخت توصیف شرایط این روزهای بازار ارز است. دیروز در ادامه این روند دلار با افت ده ریالی همراه و به قیمت ۳۷.۸۲۰ ریال رسید. عمده دلیل این وضعیت را باید در هراس معاملاتی بخشی از معامله گران در محدوده ۳۸.۰۰۰ ریال دانست. به اعتقاد آنها این نقطه پاشنه آشیل برای بازارساز است و هر زمان که قیمت دلار توانسته این نقطه را لمس کند با برخورد این عامل مهم بازار روبرو شده و قیمت مجددا تغییر مسیر داده و به محدوده های پایین تر رهنمون شده است. در تحلیل این روزهای آرام باید گفت که دو دیدگاه وجود دارد. دیدگاه کاهشی و افزایشی. البته خود این دو دیدگاه می توان در دسته های متفاوتی جا داد.

گروه افزایشی را می توان در سه طبقه دسته بندی کرد. دسته اول آن کسانی هستند که اعتقاد دارند قیمت دلار تا انتهای سال نه تنها از ۴۰.۰۰۰ ریال به آسانی عبور خواهد کرد حتی به سوی مرز ۴۵.۰۰۰ ریال هم خواهد رفت. این دسته نقش آنچنانی در روند و حرکت بازار ندارند آنها تنها به دنبال جرقه و اتفاقات خاص در بازار هستند. اینان با توجه به وضعیت موجود هنوز وارد بازار نشده و منتظر حوادث آینده بازار هستند. دسته دوم به انتظار رسیدن قیمت دلار به ۴۰.۰۰۰ ریال هستند.

دسته سوم هم افرادی هستند که تنها به نوسانات محدود در نقطه ۳۸.۰۰۰ ریال دل خوش کرده و در این محدوده به فعالیت خود ادامه می دهند. نقطه اشتراک گروه دوم و سوم در این است که آنها اعتقاد به عبور دلار از کانال ۴۰.۰۰۰ ریال را دارند و توجیه آنان بر این است که بازار به طور سنتی هر چه به سمت پاییز و آذر ماه پیش می رود خریدهای تجاری رو به افزایش خواهد رفت و همین امر موجب افزایش قیمت در ماه های آینده خواهد شد.

اما در گروه مقابل، کاهشی ها قرار دارند که می توان آنها را به دو دسته تقسیم نمود یک دسته اعتقاد به نوسانات کوچک در محدوده های کاهشی را دارند و عده دیگر هم به پایین آمدن دلار تا مرز ۳۷.۰۰۰ ریال دارند. اما نقطه اشتراک این دو گروه همان بحث انتظار یک جرقه و روشن شدن موتور دلار می باشد. حال باید دید این روشن شدن دلار به کدام سو خواهد رفت و انتظار کدام گروه را برآورده خواهد کرد.

 

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR