بررسی دیدگاه های فنی در ارتباط با بهای دلار

در بند ماندن دلار در کانال قیمتی ۳۷.۲۰۰ تا ۳۷.۵۰۰ ریال باعث شده تا در بین اهالی و فعالان این عرصه دو دیدگاه متفاوت به وجود آورد. عده ای بر این باور هستند حمایت های دلار در محدوده ۳۷.۲۰۰ نشانه افزایش قیمت این ارز پرنوسان است. هر زمان قیمت دلار به این کف کانال قیمتی برخورد کرده است خریداران وارد صحنه کارزار شده و با حمایت های خود قیمت را به محدوده ۳۷.۳۰۰ ریال رسانده اند.

استدلال این دسته را در بازار روز گذشته و قبل تر از آن به عینه می توان مشاهده نمود. به طوری که در آغاز معاملات روز دوشنبه قیمت دلار به کف قیمتی خود رسید اما در انتهای بازار مجددا توسط خریداران تا ۳۷.۳۰۰ریال بالا رفت. رویکرد دیگری که آنها در پیش روی خود نهاده اند این است که معاملات دلار در سال ۹۶ بیش از آنکه ناشی از افزایش عرضه باشد مربوط به کاهش تقاضا است. و اعتقاد دارند بر اساس عوامل سیاسی موجود به خصوص انتخابات ریاست جمهوری در ابتدای سال منجر به کاهش تقاضا برای دلار شد. آنها می گویند با شروع فصل تابستان تقاضا برای خرید ارز مجددا افزایش خواهد یافت و قیمتها مجددا مسیر افزایشی را در پیش خواهد گرفت. اما عده دیگر معتقد به کاهش قیمت دلار هستند؛ آنها بر این باورند که افت شاخص قیمتی دلار از ابتدای سال ۹۶ آغاز شد، آن زمانی که محدوده قیمتی دلار بر روی ۳۷.۸۰۰ ریال بود.

استدلال این گروه به حضور قوی بازارساز در ماه های اخیر بوده است. هر زمان که دلار خواست بر مدار صعود قرار بگیرد و قیمت های جدیدی را از خود ببیند این بازارساز بود که با عرضه های خود مانع از رشد های هیجانی و عاملی در کاهش دامنه نوسانات شد. همزمان با ریزش بهای دلار شاهد افزایش قیمت دو ارز پرطرفدار و رقیب بودیم. یورو و پوند هر کدام با ۲۰ ریال افزایش به ترتیب به قیمت ۴۲.۵۰۰ و ۴۸.۴۷۰ ریال رسیدند. این در حالی بود که این دو ارز به دلیل تضعیف ارزش خود در بازارهای جهانی، ابتدای هفته را با افت قیمت شروع کرده بودند.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR