بررسی دلایل کاهش بهای اونس طلا

افت طلا در معاملات این هفته بازارهای جهانی پیامد رشد شاخص دلار و بهبود شاخص بازارهای سهام بود. خبرهای خوش در اقتصاد ژاپن سیگنال هایی را برای بهبود وضعیت بازار سهام این کشور صادر کرد که پیرو آن منجر به رشد بازارهای سهام آسیایی شد. از طرفی دیگر شایعه تعطیلی دولت آمریکا که در رسانه ها منتشر کرده بودند، منتفی شد و همین امر دلیلی شد بر رشد شاخص دلار.

تمامی این عوامل دست به دست هم داد تا بهای اونس جهانی طلا توام با فشار شده و موجبات کاهش شاخص طلا را فراهم آورد. اونس طلا در پایان معاملات هفته گذشته خود روی ۱.۲۶۸ دلار ایستاد و به کار خود پایان داد. در آغاز معاملات این هفته با توجه به اخباری که مخابره شد تا مرز ۱.۲۶۳ دلار کاهش یافت. خبرهای خوب اقتصادی ژاپن و آمریکا روند شاخص سهام و دلار را افزایشی نمود و همین امر کافی بود برای کاهش ارزش این فلز زرد. طلا که هفته گذشته را با کاهش ۳/۱ درصدی تجربه کرده و به پایان رسانده بود، با انتشار این اخبر مجدد تحت فشار مضاعف قرار گرفت.

اما باید نیم نگاهی هم به تنش های سیاسی موجود در جهان علی الخصوص شبه جزیره کره داشته باشیم، که اگر حادثه به وقوع بپیوندد، مجددا شاهد افزایش قیمت اونس طلا خواهیم بود. اگر هم اتفاقی روی ندهد مجدد بر فشارهای کاهشی بر اونس افزوده خواهد شد. ممکن است حمایتهای قبلی را شکسته و منتظر مرزهای جدید قیمتی باشیم. که اگر این اتفاق روی دهد خواهیم دید که معامله گران شروع به شناسایی سود کرده و اقدام به فروش می نمایند. همین موضوع باعث فشار مجدد بر قیمت اونس خواهد شد. نکته حائز اهمیت دیگر که علاوه بر بازارهای سهام و ارز توانسته برای قیمت اونس حاشیه سازی نماید، افت بهای نفت خام است. این افت تاثیر بسزایی در کاهش بهای اونس طلا داشته است. در بررسی علل افت بهای نفت خام، کارشناسان به این نتیجه رسیده اند دلیل اصلی این کاهش افزایش استخراج نفت توسط ایالات متحده آمریکا بوده که این موضوع خود دلیلی بر کاهش بهای این فلز گرانبها شد.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR