بررسی دلایل رشد سکه بهار آزادی

روزهای پرنوسان توام با رکوردهای جدید تنها تعریفی است که می توان از احوال این روزهای سکه و دلار کرد. در بازار سکه و طلا هر روز شاهد افزایش قیمت در این فلز گرانبها هستیم. به طوری که در آخرین روز معاملاتی سکه به بالاترین سطح قیمتی خود یعنی به ۱۲.۴۱۰.۰۰۰ ریال رسید. این بالاترین قیمت سکه در سال ۹۶ است. اما به اعتقاد اهالی این بازار جوسازی پیرامون نرخ سود، خوش بینی به روند اونس جهانی، بالا رفتن قیمت دلار و بالا رفتن تحرکات برخی معامله گران آتی از مهمترین عوامل در افزایش قیمت سکه در بازار داخلی بود. از زمان اجرایی شدن نرخ سود جدید که به دستور بانک مرکزی اتفاق افتاد جوسازی هایی از سوی معامله گران در بازار شایع شد مبنی براین که درصدی از این سپرده ها از بانک ها خارج به سمت بازارهای دیگر از جمله سکه سوق پیدا خواهد کرد. اما در عمل دیدیم که خود بانک ها با ایجاد صندوق هایی با نرخ سود ۲۰درصد از خروج این گونه سپرده ها جلوگیری کردند.

در نتیجه این عامل را نمی توان دلیلی محکم بر افزایش قیمت طلا دانست. مهمترین دلیل این روزهای افزایش قیمت سکه اونس طلا می باشد که به خاطر مناقشات در کره شمالی روند افزایشی به خود گرفته و همین افزایش های این چند روزه سبب افزایش قیمت در سکه بهار آزادی شده است. روز جمعه، پس پایان معاملات جهانی اونس که با قیمت ۱.۳۲۴ دلار به کار خود پایان داد دلیلی بر افزایش قیمت سکه، و تحت تاثیر قرار دادن آن شد. به طوری که انتظار شکسته شدن نقاط مقاومتی بعدی را در بین معامله گران زنده نگه داشت. اما دلیل بعدی که قابل اعتنا است افزایش این روزهای قیمت دلار است که این دو کالا رقیب سنتی یکدیگر هستند. یعنی هر زمان که دلار روند افزایشی به خود می گیرد سکه هم به تبع ان روند افزایشی به خود می گیرد.

دلار هم به مانند سکه این روزها روند افزایشی به خود گرفته و افتان و خیزان در حال صعود است. دلایل رشد دلار هم به خاطر صعود نرخ حواله درهم و همچنین زیاد شدن تقاضای مسافرتی است. دلیل اخر هم به دلیل فشار برخی از معامله گران قدرتمند سکه است. این روزها این دسته از معامله گران برای رقابت با یکدیگر و اینکه بتوانند از دیگری سبقت بگیرند شروع به خریدهای بی حد و مرز در بازار سکه کرده اند. آنچه بیان شد دلایل اصلی افزایش این روزهای سکه بود. باید منتظر بازگشایی اونس در روزهای بعد باشیم تا ببینیم روند این فلز گرانبها چگونه خواهد بود.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR