بررسی تاثیر اخبار بر دو بازار ارز و سکه

بازار ارز و سکه در روز آغاز هفته دو چهره متفاوت داشت. چهره اول بازار حاکی از امیدواری و چهره دوم حاکی از ترس و اضطراب در میان معامله گران بود. در حالی معامله گران در انتظار افزایش قیمت و ادامه روند افزایشی بودند اما بازار خلاف جهت کار کرد و تقریبا هیچ افزایش قیمتی را تجربه نکرد. دلار که قیمت ۸۳.۰۰۰ ریال را به خود دیده بود در این روز با کاهش قیمت مواجه شد و به کانال ۸۰.۳۰۰ ریال رسید. سکه هم از مرز ۲۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال عقب نشینی کرد و به ۲۸.۹۵۰.۰۰۰ ریال رسید. اما اخبار مثبت و منفی بازار را می توان به دو دسته اخبار خارجی و داخلی تقسیم کرد.

خبر مثبت خارجی اول مربوط به تعلیق اقدامات مالی علیه ایران توسط FATF بود که تا آبان ماه تمدید شد. این خود خبر خوبی بود و در مجامع سیاسی پیچیده شد و به معنای پیروزی موقت ایران می باشد که می تواند تاثیر مثبت خود را بر بازار بگذارد. خبر دوم خارجی که می تواند سیگنال مثبت به بازار مخابره کند مربوط به اقدامات و بسته های اتحادیه اروپا به ایران در خصوص حمایت از برجام می باشد. در کنار این دو خبر خارجی، دو خبر نیز در داخل کشور منتشر شد که می تواند آرامش را به بازار برگرداند. اولین آن مربوط به اظهارات وزیر صنعت در خصوص بازار ثانویه ارز می باشد.

بر خلاف شایعات که عنوان شده نرخ در بازار ثانویه دارای سقف و کف می باشد اما وزیر اعلام نمود که هیچ گونه کف و سقفی نخواهد داشت و مبنای معاملات بر اساس توافق خواهد بود که این عمل موجب از بین رفتن رانت خواهد شد. خبر دوم داخلی که می تواند انتظارات را در بازار کمی تعدیل نماید آغاز معاملات اوراق گواهی سپرده سکه در بورس و اطمینان مسئولین بانک مرکزی از تحویل سکه های پیش فروش بود. که تمام این اخبار و صحبت ها می تواند جو روانی بازار را کمی تعدیل و ملایم نماید. در واقع هر چه اخبار منتشره از سوی نهادهای مربوط واضح تر و به دور از دوگانگی باشد مطمئنا آرامش را به بازار باز خواهد گرداند و این گونه صحبتها اطمینان عمومی به بازار را حفظ خواهد کرد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR