بررسی استراتژی های فعالان بازار دلار

کاهش بهای دلار و ورود آن به محدوده ۳۷.۲۰۰ ریال اتفاقی است که به عادت این روزهای این ارز جنجالی مبدل شده است. دلایل این اتفاقات از نظر کارشناسان و فعالان بازار این ارز پرطرفدار را این گونه می توان عنوان نمود که: ۱- بازیگران غیر رسمی بازار ارز که به هنگام ورود بهای دلار به رقم هایی بالاتر از ۳۷.۳۰۰ ریال سریعا عکس العمل نشان داده و موقعیت فروش به خود می گیرند و قیمت را تا آن جا پایین می آورند که بتوانند خریدهای خود را براحتی انجام دهند. این سیاستی است که در بین نوسان گیران به سیاست استراتژی کسب سود در دامنه های محدود نامیده می شود. ۲- عامل بعدی را باید در کاهش ارزش این ارز در کشورهای همسایه جستجو نمود.

آنچه که مشخص است در کشورهای همسایه هم نرخ دلار روند کاهشی به خود گرفته است. به گفته فعالان بازار، به طور نمونه در منطقه هرات افغانستان تا حدودی روند قیمتی کاهشی بوده است. ۳- گذشته از دو عامل یاد شده باید نیم نگاهی هم به نرخ حواله درهم داشته باشیم زیرا که هر زمان نرخ حواله درهم روند کاهشی به خود می گیرد دلار هم به همین وضعیت مبتلا می شود. روند این دو ارز وابستگی شدیدی به یکدیگر دارند.

۴- مهمترین مطلبی که باید مدنظر داشته باشیم نشست ماه ژوئن کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکاست که قرار است چهارشنبه شب با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان بخشد. البته انتظارات کارشناسان بر تشدید انقباض پولی است؛ همین پیش بینی منجر به گران شدن دلار و کاهش نرخ طلا در بازارهای جهانی شد.

شاخص دلار که در روز دوشنبه تا عدد ۱۳/۹۷ واحد افت کرده بود بر اساس این پیش بینی ها مجددا رشد را تجربه نمود. تا رقیب سنتی اش یعنی اونس طلا را تحت فشار قرار دهد. به هر حال باید منتظر صدور بیانیه فدرال رزرو باشیم تا ببینیم آیا پیش بینی کارشناسان درست بوده و شاخص دلار آیا در روزهای آینده روند افزایشی خود را حفظ خواهد کرد یا سرنوشت دیگری در انتظار این ارز پرمخاطره خواهد بود.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR