بازگشت قیمتی دلار در پی افزایش تقاضا

دلار که معاملات روزهای ابتدایی مهرماه را با روند قیمتی کاهشی و زیر کانال ۳۹.۰۰۰ ریال آغاز کرده بود، دیروز با ۵۰ ریال افزایش مجددا وارد محدوده ۳۹.۰۰۰ ریال شد. در علت این افزایش قیمت در بین فعالان دو دیدگاه وجود دارد. دیدگاه اول: مربوط به همه پرسی کردستان عراق می شود. از آنجایی که دو کشور ترکیه و ایران با این اتفاق مخالف بودند و تحریم هایی از سوی این دو کشور بر علیه کردستان عراق وضع شد، همین امر موجب خواهد شد تا شاهد افزایش قاچاق ارز به این ناحیه باشیم. لازم به یادآوری است در گذشته که فضای سیاسی آرام بود تقاضا برای دلار در این بخش وجود داشت. حال که این تنش ها به وجود آمده و سبب بسته شدن روابط عادی شده است، طبیعتا فعالان دلار بیکار ننشسته و دلار مورد نیاز کردستان عراق را به صورت قاچاق وارد آنجا خواهند کرد.

که همین ادعا از نظر برخی معامله گران نشانه ای برای افزایش قیمت دلار شد. گروه دوم: نظری برخلاف آنچه گفته شد دارند. عقیده آنها بر این استوار است که اگر قرار بود این تنش ها بر بازار اثرگذار باشد مطمئنا شدت بیشتری در نوسان قیمتی دلار باید مشاهده می کردیم و بازار جو متشنج تری را تجربه می کرد. در حالی که روز گذشته وضعیت به گونه ای بود که تغییرات قیمتی تفاوت چندانی با روزهای پیشین نداشت. این دسته از معامله گران افزایش روز گذشته را به تعطیلات پیش رو نسبت دادند. به گفته آنها، افرادی که نیاز به تهیه ارز داشتند از این کاهش قیمت استفاده کرده و وارد بازار شده و اقدام به خرید نموده اند. نکته مهمی این که از تقاضای افزایشی در بین معامله گران نیز نباید غافل بود.

شاید این امر هم کمک به این افزایش قیمت دلار در بازار کرد. اما در این روز رفتار بازارساز هم برای خود جالب توجه بود. عده از فعالان اعتقاد داشتند بر اساس کاهش عرضه توسط بازارساز قیمت رو به افزایش گذاشت. در صورتی که بسیاری از صرافی های بانکی بی توجه به روند بازار دلارهای خود را در حجم عمده زیر کانال ۳۹.۰۰۰ ریال به فروش می رساندند. پس می توان به این نتیجه رسید که افزایش روز گذشته ناشی از کاهش عرضه توسط بازارساز نبوده بلکه افزایش میزان تقاضا در بین اهالی بازار ارز و دو دیدگاه بیان شده سبب این افزایش بهای دلار شده است.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR