بازگشت سکه و دلار به مسیر صعودی

در معاملات روز گذشته، دلار دو کانال افزایش قیمت را تجربه کرد. دلار که در مرز قیمتی ۷۷.۰۰۰ ریال قرار داشت توانست تا نزدیکی کانال ۸۰.۰۰۰ ریال صعود نماید. در پی این افزایش سکه تمام بهار آزادی یک بار دیگر به بالای ۲۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال رسید. در این روز سکه با افزایش قیمت ۱.۱۰۰.۰۰۰ ریالی مواجه شد و با پرش از ابتدای کانال ۲۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال به قیمت ذکر شده رسید. یکی از مهمترین عوامل رشد سکه بهار آزادی، تغییر مسیر دلار و ورود این ارز پرطرفدار به جاده افزایشی بود. اما در این بین برخی از فعالان علت این افزایش قیمت ها را منوط به صحبت های سخنگوی شورای نگهبان در خصوص ایرادات این شورا به لوایح FATF و همچنین اصلاح قانون مبارزه با پولشویی دانستند.

دیروز در خبرها داشتیم شورای نگهبان بر قانون یاد شده ایراد گرفته و آن را از دستور کار خود خارج کرده و برای بررسی بیشتر آن را به قوه قضائیه ارجاع داده است. با اعلام خبر یاد شده معامله گران ارزی این خبر را دست مایه خود قرار داده و پیرامون آن جوسازی نمودند و هم زمان خریدهای خود را افزایش دادند. گروه دیگری بر این عقیده بودند که قیمت سکه و دلار به کف رسیده و همین موضوع مسبب خریدهای معامله گران و فعالان این دو بازار شده است. افزایش قیمت سکه در حالی رخ داد که در اواسط هفته دور دوم تحویل سکه های پیش فروش را خواهیم داشت.

این مساله خود خطر ریسک را برای خریداران بالا برده زیرا امکان با تحویل سکه های پیش فروش شده قیمت سکه مجددا وارد فاز نزولی شود. در روزی که سکه نقدی وارد فاز صعودی شد، معامله گران آتی هم به صف خریداران پیوستند و موقعیت خرید اتخاذ نمودند. افزایش قیمت سکه و سایر مسکوکات طلا در حالی صورت گرفت که اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش خاصی نداشت و در روز جمعه نیز در نهایت در محدوده ۱.۲۴۰ دلار به کار خود پایان داده بود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR