بازدهی دلار و سکه در هفته گذشته

هفته گذشته، بازدهی دلار صفر شد و سکه بهار آزادی با بازدهی مثبت روبرو شد. سکه در پایان مردادماه با ۱۹.۱ درصد افزایش قیمت همچنان خود را در صدر کالاهای پرطرفدار قرار داد. در آن سوی بازار دلار هفته های بسیار آرامی را بعد از اجرای قانون بازار ثانویه سپری می کند و همچنان در دامنه ۱۰.۳.۸۰۰ تا ۱۰۵.۹۰۰ ریال در حال نوسان است. تنها روزی که دلار دچار هیجان شد روز قبل از تعطیلی عید قربان بود که با ۱۴۰۰ ریال افزایش به ۱۰۵.۹۰۰ ریال رسید.
اما این افزایش قیمت سرانجام کار نبود و در روز کاری بعد با کاهش قیمت مواجه و تا مرز ۱۰۵.۰۰۰ ریال کاهش یافت. نرخ یادشده دقیقا همانی بود که در دو هفته پیش ثبت شده بود. که با ثبت این نرخ سبب شد تا بازدهی دلار در طی دو هفته گذشته به صفر برسد. در بازار سکه مهم ترین علامتی که سبب شد بازدهی این فلز گرانبها تغییر کند طرح برخی از نمایندگان مجلس به جهت ممنوعیت واگذاری سکه های پیش فروش توسط بانک مرکزی بود. برداشت فعالان بازار از این طرح این بود که بخشی از سکه ها تحویل مشتریان نخواهد شد.
در صورتی که این اتفاق رخ دهد، تقاضای جدید ناشی از بی اطمینانی به سیاست گذار وارد بازار خواهد شد. سکه در حال حاضر قیمت ۳۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال را تجربه می کند که نزدیک به ۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال حباب دارد و ماه های گذشته با توجه به جباب یاد شده تقاضای مازاد زیادی وارد بازار شده است. با این حال وجود خریدهای زیاد گذشته و حجم زیاد سکه فیزیکی همچنان امکان اصلاح قیمت در بازار را دارد. اما در بسیاری از خبرگزاری ها این خبر از سوی مجلس تکذیب شد و این قانون در صورت تصویب برای پیش فروش های بعدی لحاظ خواهد شد. جدا از این که طرح مجلس به چه نتیجه ای برسد، اعلام خبرهایی از این دست اعتماد افراد جامعه را برای شرکت در چنین طرح هایی پایین خواهد آورد.
در شرایط فعلی، سکه شهریور ماه را در حالی آغاز خواهد کرد که از یکسو با فشار کاهش بهای اونس در بازارهای جهانی روبرو است و هم این که در صورت ثبات قیمت، ورود بخشی از سکه های پیش فروش به بازار می تواند قیمت این فلز گرانبها را تعدیل کند. تنها امید سکه بازان به نوسانات غیرمنتظره در دلار خواهد بود. که آن هم دور از ذهن است زیرا دلار دو هفته آرام را پشت سر گذاشته است.
دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR