ایستادگی دلار در کانال قیمتی

در روزی که ارزهای مهم اروپایی با کاهش همراه بودند دلار با افزایش قمیت ده ریالی مواجه شد و به بهای ۳۷.۳۴۰ ریال رسید. در این بین یورو که با کاهش ۵۰ ریالی ارزش خود روبرو شد به محدوده ۴۲.۴۵۰ ریال رسید. اما پوند انگلستان به خاطر برگزاری انتخابات پیش از موعد و شکست حزب حاکم و احتمال ابهام در مورد مذاکرات انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با ۲۵۰ ریال کاهش روبرو شد و به قیمت ۴۸.۴۵۰ ریال رسید. احتیاط توام با ترس آن چیزی است که این روزها در رفتار معامله گران دلار مشاهده می شود و جو غالب بر بازار این روزهای دلار شده است. دیگر علاقه به خریدهای هیجانی در بین فعالان این عرصه وجود ندارد. این رفتار معامله گران و عدم ورود آنها به بازار دلار دلیلی شده تا رخوت و سکون سایه خود را بر بازار دلار پهن نماید.

از سویی آنچه در اخبار بازارهای جهانی به گوش می رسد دو کشور چین و روسیه اقدام به خرید طلا و جایگزینی این فلز گرانبها بجای دلار نموده اند. این دو کشور قصد تضعیف دلار و همچنین قطع وابستگی خود به دلار آمریکا را دارند. زیرا به عقیده کارشناسان این حوزه در آینده شاهد کاهش ارزش برابری دلار آمریکا در برابر سایر ارزها خواهیم بود و ارزش پول ملی آمریکا دچار کاهش خواهد شد.

از این رو، این دو کشور قدرتمند اقتصادی رو به خرید طلا آورده اند تا بتوانند خود را در برابر این اتفاقات بیمه نمایند. این کار به آنها کمک خواهد کرد تا در برابر نوسانات ارزش دلار کمتر دچار زیان شوند و همچنین منابع مالی خود را تنوع بخشند و سلامت دارایی ملی خودشان را بالا ببرند. در مقابل سکه از کانال حمایتی خود خارج شد و به محدوده ۱۱.۹۹۰.۰۰۰ریال رسید. آنچه که باید در ارتباط با این کاهش عنوان نمود افت بهای اونس جهانی به محدوده ۱.۲۶۰ دلار می باشد. این روزها به دلیل عدم وجود نوسان در بازار دلار فعالان بازار سکه بهار آزادی توجهات خود را معطوف به نوسانات اونس طلای جهانی نموده اند. تمام امید این روزهای آنان به نوسانات موجود در طلا می باشد. با توجه به این گفتار دلار اهمیت خود را در بازار سکه و طلای داخلی از دست داده و دیده ها معطوف به بازار جهانی اونس طلا شده است.

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR