ایران نفتی روی آب ندارد

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با اشاره به فروش محموله‌های بدون مشتری میعانات گازی، از کاهش ذخیره نفت سبک ایران بر روی آب خبر داد و گفت: ایران محموله ذخیره شده نفتی بر روی آب ندارد.


به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سیدمحسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت درباره آخرین وضعیت صادرات میعانات گازی ایران به مهر گفت: هم اکنون حجم صادرات میعانات گازی به بیش از ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی حجم صادرات میعانات گازی بیش از تولید آن در داخل کشور شده، تصریح کرد: پیشتر میعانات گازی تولیدی در حدود ۲۰ کشتی نفتکش ذخیره‌سازی شده بود.
این عضو هیات مدیره با تاکید بر اینکه هم اکنون حجم ذخیره سازی میعانات گازی با کاهش قابل توجه‌ای همراه شده که علت آن افزایش صادرات این محصول نفتی است، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به بازاریابی انجام گرفته کل میعانات گازی ذخیره‌سازی شده به تدریج روانه بازار شود.همچنین در خصوص میزان نفت خام ذخیره سازی شده بر روی آب هم توضیح داد: ایران هیچ گونه محموله بدون مشتری و ذخیره شده نفت خام بر روی آب ندارد و کل نفت تولید شده روانه بازار می‌شود.
بنابراین گزارش، همزمان با راه‌اندازی فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش ظرفیت تولید میعانات گازی، حجم ذخیره این محصول نفتی که از آن به عنوان نفت سبک در بازار یاد می‌شود با افزایش قابل توجه‌ای همراه شد.
بر این اساس با آغاز دوره پسا برجام، ایران حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون بشکه میعانات گازی در بیش از ۲۰ فروند کشتی نفتکش غول پیکر در آب‌های خلیج فارس ذخیره‌سازی کرده بود که علت افزایش ذخیره‌سازی میعانات گازی بر روی آب بدون مشتری ماندن این محصول نفتی بود.
در همین حال مسعود حسنی مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی اواسط مهرماه امسال از صادرات بیش از ۷۶ میلیون بشکه میعانات گازی فازهای پارس جنوبی از ابتدای امسال تاکنون خبر داده بود.
پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران هم اخیرا با راه اندازی سه ترمینال صادرات میعانات گازی، گفته است: به زودی با ساخت هشت مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای در پایانه عسلویه توان و ظرفیت صادرات میعانات گازی ایران افزایش می‌یابد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
بورس پرس
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR