ایران باز هم در تولید نفت رکورد زد

اوپک گزارش داد که ایران در دهمین‌ماه میلادی توانسته تولید نفت خود را به بیشترین حد پس از برداشته شدن تحریم ها برساند.

 

 

 اوپک گزارش داد که ایران در دهمین‌ماه میلادی توانسته تولید نفت خود را به بیشترین حد پس از برداشته شدن تحریم ها برساند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،ایران در گزارشی به اوپک اعلام کرده که در ماه اکتبر تولید نفت خود را ۲۱۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل افزایش داده و به ۳.۹۲ میلیون بشکه در روز رسانده است.

 ایران که از طرح فریز نفتی اوپک مستثنی شده به اوپک اعلام کرده که تولید خود را به بیشترین حد خود پس از برداشته شدن تحریم ها برساند.این درجالی است که عراق هم که مایل به محدود کردن عرضه نفت خود نیست، به طوری که رقم تولید خود را بیش از برآوردهای اوپک اعلام کرده است. 

آنطور که اوپک گزارش داده، ایران اعلام کرده است که در ماه اکتبر تولید خود را ۲۱۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل افزایش داده و به ۳.۹۲ میلیون بشکه در روز رسانده است. این رقم ۲۳۰ هزار بشکه در روز بیشتر از برآورد اوپک از میزان تولید نفت ایران است. اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت قرار است روز ۳۰ نوامبر در نشست دوره ای خود در مورد میزان دقیق کاهش تولید خود تصمیم گیری کنند.  این در حالی است که عربستان سعودی  تولید خود را کاهش داده است.

قیمت نفت پس از جلسه اوپکی ها در ۲۸ سپتامبر الجزیره، ۱۶درصد افزایش داشته است. اما در حال حاضر به دلیل شک و ابهاماتی که در خصوص اجرای طرح فریز نفت ایجاد شده قیمت نفت روند افزایشی ندارد.

به گفته گروه اوپک،ایران پس از انتخابات رییس جهور آمریکا، مشتاق تر از گذشته است که این توافق فریز نفتی اجرا شود.

گزارش ها نشان می دهد با افزایش تولید کشورهای مانند لبنان و نیجریه، تولیدات این گروه ۲۳۶ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز افزایش داشته به طوری که ۳۳.۶۴ میلیون بشکه در روز تولیدات اوپک است. این اتفاق به این معناست که این گروه نیاز دارد ۶۴۰ هزار بشکه تا ۱.۱ میلیون بشکه در روز تولیدات خود را کاهش دهد.

 

tgju.org

 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
اقتصاد
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR