اونس جهانی طلا در انتظار اتفاقات سرنوشت ساز

آغاز معاملات این هفته بازارهای جهانی، با رشد بازارهای سهام و شاخص دلار همراه بود که این امر باعث شد تا رشد قیمت طلا تحت فشار قرار گیرد. مجموع این عوامل نوسان کاهشی در این فلز گرانبها را موجب شد. از نکات شایان ذکر که منجر به احتیاط بیشتر معامله گران در بازارهای جهانی شده است ملاقات روز جمعه روسای جمهور آمریکا و چین بر سر اختلافات به وجود آمده میان این دو غول بزرگ جهان است.

از جمله اختلافات میان این دو کشور بر سر سیاست های اقتصادی چین است که منجر به بروز مشکلات داخلی در اقتصاد امریکا شده است. دیگر مسئله قابل طرح در این جلسه نگرانی هایی که دولت کره شمالی برای دولت آمریکا به وجود آورده است، که باید منتظر ماند و دید خروجی و تصمیمات مهم این جلسه چه نتیجه ای را در بر خواهد داشت. همچنین در این روز باید منتظر انتشار آمار اشتغال زایی توسط آمریکا باشیم که خود نقش به سزایی در قیمت اونس طلا خواهد داشت. از سویی دیگر افزایش نرخ بهره که توسط فدرال رزرو در ماه های گذشته مورد بحث بسیاری از کارشناسان قرار گرفته بود و سدی برای عدم افزایش قیمت طلا شده بود.

بنا بر آنچه از اخبار بانک مرکزی آمریکا به گوش می رسد به زودی این طرح اجرایی نخواهد شد. همچنین به عقیده برخی تحلیل گران شکسته شدن مرز روانی ۱.۲۵۵ دلار برای اونس بسیار دشوار و مخاطره آمیز به نظر می رسد به تمامی این عوامل باید پایان سرعت گرفتن رشد اقتصادی چین که از اوایل سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود را بیافزاییم که تمامی این عوامل انتظارات را برای رشد بهای اونس جهانی طلا کاهش می دهد.

به هر ترتیب باید منتظر اتفاقات و خروجی جلسه روز جمعه روسای جمهور آمریکا و چین باشیم تا بتوان حرکت این فلز گرانبها و به تبع آن دلار را تشخیص داد.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR