اونس جهانی در انتظار آمار

در هفته پیش رو فعالان بازار جهانی طلا منتظر انتشار آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری ایالات متحده در ماه فوریه هستند که مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده خواهد بود. طبق آمارهای منتشره و گزارشاتی که اعلام شده به نظر می رسد که اقتصاد آمریکا ماه گذشته، ۱۹۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد نموده است.

به نظر قیمت جهانی طلا تا پایان هفته جاری مسیر پرتلاطم و پرچالشی را طی خواهد نمود که در این بین آمارهای مهم اقتصادی که توسط آمریکا منتشر خواهد شد نقش حیاتی و موثری را بر قیمت این فلز گرانبها خواهد داشت. مطابق تحلیل های هفته های گذشته مبنی بر تغییر نرخ بهره آمریکا توسط فدرال رزرو، دور از ذهن نیست که نرخ بهره افزایش یابد. البته فدرال رزرو هنوز نظر قطعی خود را در این زمینه اعلام ننموده است و در انتظار انتشار آمارهای اشتغال و بیکاری از سوی وزارت کار است که این آمار بر نرخ بهره اعلامی فدرال رزرو تاثیر بسزایی خواهد داشت.

قیمت اونس جهانی در بازارهای بین المللی به ۱.۲۲۵ دلار رسیده است. البته شایان ذکر است که قیمت طلا در روز جمعه به کمتر از ۱.۲۲۲ دلار رسید که این پاینن ترین رقم از ۱۵ فوریه بوده است. دلیل اصلی این کاهش را میئتوان در اخبار و شایعات حاکم بر بازار طلا جستجو نمود. اما تحلیل گران تکنیکالیست بازار طلا بر این عقیده هستند که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱.۲۲۳ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱.۲۱۳ دلار کاهش خواهد یافت.

سطح مقاومتی طلا نیز در شرایط کنونی ۱۲۳۰ دلار خواهد بود. در بازار داخلی همچنان قیمت سکه امامی روی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نوسان اندکی می کند و تمایل به شکست این سطح حمایتی وجود ندارد. به هر حال باید به انتظار نتایج آمارهای اشتغال و بیکاری و در پی آن اعلام نرخ بهره آمریکا باشیم تا آینده این فلز گرانبها تعیین شود.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR