امید معامله گران دلار به بازار سکه

دلار معاملات خود را در اولین روز هفته با کاهش قیمت آغاز کرد و از مرز ۱۴۵.۰۰۰ ریال پایین تر رفت. افت قیمت تا آن جایی بود که حتی به ۱۴۲.۰۰۰ ریال رسید. با رسیدن به این نقطه حمایت خریداران آغاز شد و شروع به خرید نمودند. در نهایت با حمایتی که از سوی خریداران شد قیمت این ارز در انتهای ساعت معاملاتی بر روی ۱۴۳.۵۰۰ ریال ایستاد. در بازار موازی یعنی سکه بهار آزادی هم شاهد بازاری کاهشی بودیم.

این فلز گرانبها نیز یک میلیون ریال از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۴۵.۳۰۰.۰۰۰ ریال رسید. شرایط این روزهای بازار ارز به گونه¬ی شده که بسیاری از معامله گران ارزی چشم به بازار سکه دوخته اند تا با جهش قیمتی خریدهای دلاری خود را افزایش دهند. زیرا این روزها جو امنیتی شدیدی در بازار ارز حاکم شده و بسیاری از نوسان گیران و دلالان را هم دستگیر نموده اند. این امر سبب شده تا حدودی آرامش به این بازار ملتهب بازگردد. ضمن اینکه پس از ریزش های اواسط مهر تقاضای احتیاطی هم از بازار خارج شده و دیگر شاهد خریدهای هیجانی این گروه نیستیم.

بدین سبب چشم بسیاری از معامله گران به بازار سکه دوخته شده تا با ورود تقاضا و رشد قیمت در سکه تمام بهار آزادی بازار دلار را هم دچار افزایش قیمت نمایند. در نتیجه اگر قیمت سکه افزایشی شود می توان این نتیجه را گرفت که تقاضای جدیدی از معامله گران وارد بازار شده است و سمت انتظارات کمی تغییر پیدا کرده است. با این حال، در اولین روز هفته نه تنها تقاضای جدیدی وارد بازار سکه نشد، بلکه قیمت این فلز گرانبها دومین کاهش متوالی را هم تجربه کرد. البته کاهش قیمت اونس به نزدیکی ۱.۲۰۰ دلار هم مزید بر علت شد تا قیمت سکه کاهشی شود. دلار در هفته گذشته نیز یک باز به کانال ۱۴۲.۰۰۰ ریال رسید و با حمایت معامله گران روبرو شد.

این بدان معناست که تا زمانی این نقطه قیمتی از دست نرود، قیمت ظرفیت کاهش به کانال ۱۳۰.۰۰۰ ریالی را نخواهد داشت. البته این روزها بنا به شرایطی که توصیف شد بازار خالی از متقاضی است. به گفته برخی فعالان، وارد کننده ها تمایل چندانی ندارند تا با قیمت های فعلی فعالیت خاصی را انجام دهند و خریداران احتیاطی هم دیگر ریالی ندارند تا تبدیل به دلار نمایند. شرایط این روزهای بازار ارز به گونه¬ی شده که بسیاری از معامله گران منتظر اتفاقات و شرایط سیاسی در روزهای آینده هستند و تا این شرایط مشخص و به ثبات نرسد مطمئنا متقاضی جدیدی وارد بازار نخواهد شد و همچنان سمت عرضه از تقاضا سنگین تر خواهد ماند.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR