اقبال به ارزهای اروپایی در سایه کاهش دلار

شاخص دلار آمریکا تحت فشار تنش های سیاسی اقتصادی ایالات متحده به کف ۱۰ ماهه خود رسید. این شاخص که در اوایل روزهای ریاست جمهوری ترامپ به بالاترین حد خود یعنی ۱۰۳ واحد رسیده بود به تدریج بر اساس تصمیم گیری های اقتصادی دولت جدید آمریکا ارزش خود را از دست داد و به ۹۳ واحد رسید. آخرین تصمیم مهمی که دولت ترامپ سعی در تغییر آن داشت قانون بیمه بود که توسط دولت اوباما به تصویب رسیده بود. تلاشهای دولت جدید در تغییر آن با رای مخالف مجلس نمایندگان بی نتیجه ماند. این عدم موفقیت دولت آمریکا در پیشبرد برنامه های اقتصادی و پیرو آن برنامه های سیاسی منجر به تضعیف شاخص دلار شد. متناسب با این تضعیف شاهد قوی شدن اونس طلا و بازارهای بورس جهانی هم شدی

متعاقب این تحولات جهانی، بازار ارز داخلی هم به این تحولات واکنش نشان داد و معاملات دیروز دلار با کاهش ۴۰ ریالی همراه و به قیمت ۳۷.۷۵۰ ریال رسید. البته خبر مهم دیگری که باعث تضعیف دلار و بالا رفتن عطش فروشندگان ارزی شد گزارشی بود که دولت آمریکا مبنی بر پایبند بودن ایران به توافق هسته ای داشت. به اعتقاد فعالان این گزارش سبب غلبه فروشندگان بر خریداران شد. با تضعیف شاخص دلار و قرار گرفتن در مسیر کاهشی و به طبع آن کاهش بهای این ارز در بازار داخلی ۲ ارز رقیب دلار بیکار ننشسته و در جهت عکس دلار عمل نمودند.

یورو مهمترین رقیب دلار در بازار داخلی از کانال ۴۴.۰۰۰ ریال عبور کرد و به قیمت ۴۴۰۵۰ ریال رسید. این رشد ناشی از تقویت بهای یورو در برابر دلار در بازارهای جهانی بود. همزمان با رشد یورو، پوند هم مسیر این ارز را پیش گرفت و با ۶۰ ریال افزایش ۴۹۱۵۰ ریال رسید. آنچه از معاملات دیروز بازار ارزهای ئاخلی می توان استنباط نمود اینکه موقعیت خرید و فروش معامله گران بازار تا حد زیادی تحت تاثیر نوسانات بازارهای جهانی قرار گرفته است. موضوعی که در روند معاملات ارزهای اروپایی بیشتر به چشم می خورد.

 

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR