افزایش نرخ دلار در سایه معاملات پشت خطی

روز گذشته قیمت دلار نه تنها وارد مرز ۱۴۰.۰۰۰ ریالی شد، بلکه توانست تا نرخ ۱۴۵.۰۰۰ ریال هم بالا رود. مهمترین دلیل افزایش قیمت، در معاملات شبانه و تحرکات معامله گران پشت خطی بوده است. آن گونه که فعالان از روند بازار عنوان می کردند روز شنبه دلار توانایی شکستن مرز ۱۳۸.۰۰۰ ریال را هم نداشت. ولی با وجود معامله گران پشت خطی که معمولا معاملات خود را پس از پایان بازار اصلی شروع می کنند بهای دلار را به بالای ۱۴۰.۰۰۰ ریال رساندند. تحرکات این دسته از معامله گران به ساعات ابتدایی روز یکشنبه هم سرایت کرد و معاملات در آغاز روز توانست جهش خوبی را داشته باشد.

سرانجام در پایان ساعت کاری معاملات دلار در بهای ۱۴۲.۰۰۰ ریال به کار خود پایان داد که ۴.۰۰۰ ریال بالاتر از روز شنبه بود. عملکرد نوسان گیران شبانه موجب شد تا دلار کف جدیدی را برای خود شناسایی کند. در واقع این هدف اصلی نوسان گیران بود که توانستند به آن دست یابند. آنها با یک مرزشکنی در بازار جو روانی ایجاد می نمایند. پس از ایجاد این جو در صورتی که تقاضای جدیدی وارد بازار شود، قیمت در سطوح بالا باقی می ماند، اما اگر پشتیبانی صورت نگیرد، ریزش قیمت ها آغاز خواهد شد.

می توان به شکل ساده تر گفت معامله گران شبانه با جابجایی های خود، انتظارات سایر فعالان بازار را تحت تاثیر رفتار خود قرار می دهند. سکه بهار آزادی هم روز نوسانی را پشت سر گذاشت. سکه معاملات خود را با قیمت ۴۴.۸۰۰.۰۰۰ ریال آغاز کرد که افزایشی یک میلیون ریالی نسبت به قیمت روز قبل خود داشت. در ادامه با افزایش نرخ دلار و نوسانات دلار سکه هم افزایش قیمت را تجربه کرد.

این افزایش قیمت منجر به افزایش عرضه ها شد و سکه در نهایت روی عدد ۴۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال به کار خود پایان داد. افزایش قیمت سکه با توجه به تعطیلی یک هفته بازار تهران و سایه تحویل سکه های پیش فروش در هاله از ابهام قرار دارد. تنها دلیل افزایش روز قبل سکه را می توان به نوسانات روبه بالای دلار نسبت داد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR