افزایش نرخ ارز در سایه اخبار سیاسی

اتفاقات سیاسی به وجود آمده در کشور از جمله استیضاح وزیر اقتصاد و سئوال از رئیس جمهور سبب افزایش قیمت در دلار و سکه بهار آزادی شد. البته یادآوری این نکته هم بسیار مهم است که از ابتدای شهریور ماه ورود تقاضای خرد به بازار چشم نوازی می¬کرد. دلار با توجه به آنچه گفته شد از مرز مقاومتی ۱۰۶.۰۰۰ ریال با قدرت عبور کرد و توانست خود را به قیمت ۱۰۷.۵۰۰ ریال برساند. سکه بهار آزادی نیز با عبور از ۳۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال به قیمت ۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال رسید. اتفاقات سیاسی و ورود معامله گران خرد به بازار ارز در رشد قیمت ارز موثر بوده است.

همچنین طرح سئوال از رئیس جمهور این حس را در بین معامله گران ایجاد کرد تا در موقعیت خرید قرار گیرند. با عنایت به تمام جریانات به وجود آمده و همچنین شرایط تحریمی کشور، هر چه ناهماهنگی داخلی در بین مسئولین بیشتر باشد، درجه نگرانی در بین مردم تشدید خواهد شد.این بدان معناست که مردم به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور هیچ چشم انداز مثبتی نخواهد داشت و برای این که بتوانند سرمایه های خود را در مقابل تورم موجود حفظ نمایند به سمت بازار ارز و سکه هجوم خواهند آورد. نتیجه این افزایش تقاضا صعود دوباره این دو کالای با ارزش به قله های قیمتی جدید خواهد شد.

اتفاقی که دیروز در دو بازار افتاد و توانست دلار را به مرز ۱۰۹.۰۰۰ ریال برساند. به عقیده بسیاری از معامله گران فنی اگر اتفاقات پیش آمده سیاسی ادامه دار باشد دلار به راحتی می تواند سطح ۱۱۰.۰۰۰ ریال را بشکند و وارد کانال قیمتی جدید شود. در این شرایط هر عاملی که معامله گران را نسبت به شرایط کشور نگران کند، زمینه ساز افزایش تقاضا خواهد شد.

همزمان با رشد دلار در بازار، قیمت یورو نیز در بازار افزایشی شد. یورو نیز ۳.۰۰۰ ریال رشد کرد و به بهای ۱۲۵.۰۰۰ ریال رسید. به هر ترتیب شرایط بازار باید در آرامش باشد. زیرا وجود هرگونه التهاب در شرایط سیاسی کشور موجب ورود سرمایه های جدید به بازار ارز و سکه خواهد شد و این به معنای رشد مجدد قیمت ها و بوجود آمدن شرایط ناپایدار در بازار خواهد شد.

وضع کنونی بازار ارز بیش از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارد، چرا که هر نوسانی با ورود تقاضای جدید، می تواند شدت بیشتری پیدا کند. در این شرایط وجود نظارت بازارساز می تواند بازار را کنترل و به سمت آرامش هدایت کند.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR