افزایش قیمت اونس طلا در پی افت بازارهای رقیب

اونس جهانی طلا در پایان اخرین روز معاملاتی خود توانست قله ۱.۳۰۰دلار را فتح نماید. این اتفاق مهم در حالی رخ داد که در هفته قبل تر از آن اونس روند منفی به خود داشت. در تحلیل این اتفاق مهم نباید از دلایلی که باعث رشد این گونه اونس شد غافل باشیم. کارشناسان این حوزه این افزایش قیمت طلای جهانی را حاصل سه رویداد مهم در بازارهای جهانی تلقی می کنند.

اولین اتفاق در گزارش هایی بود که از سوی بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو آمریکا در خصوص تورم پایین، مخابره می شد. و این دو غول اقتصاد جهان ابراز نگرانی خو را در این خصوص بارها اعلام کرده بودند. همین نگرانی ها موجب اتخاذ تصمیم به جهت اعمال سیاست پولی انبساطی از سوی این دو بانک شد. این سیاست اتخاذ شده سبب جذابیت بیشتر برای بازار طلا شد زیرا که افزایش تورم موجب بالا رفتن انتظارات سرمایه گذاران از قیمت طلا شد. پس اولین عامل در رشد بهای اونس افزایش تورم در این دو اقتصاد برتر جهان است. دومین عامل این افزایش قیمت را می توان به عرضه های بزرگی که در سهام بازار آمریکا به وقوع پیوست جستجو کرد.

از آنجاکه بازار طلا در بین سرمایه گذاران به عنوان یک بازار امن و بدون ریسک می باشد و بازار سهام مملو از استرس و ریسک می باشد و این دو سالهاست که رقیب یکدیگر هستند. به واسطه عرضه هایی که در بازار سهام انجام شد شاهد خروج سهامداران و ورود آنان به بازار رقیب شد. که البته علت این عرضه سهام در بازار آمریکا را باید در افزایش قیمت نفت در روز پنج شنبه دنبال نمود.

با افزایش قیمت این طلای سیاه باعث شد تا دومین جذابیت برای افزایش قیمت طلا در بین سرمایه گذاران تبلور پیدا کند. و به فروش سهام و در پی آن خرید این فلز زرد رنگ را در سرلوحه کار خود قرار دهند. سومین عامل هم باید در افت شاخص دلار در آمریکا عنوان نمود. این افت دلار هم به خاطر تصمیمات داخلی بود که ترامپ اتخاذ نمود و ترس و هراس در بین سرمایه گذاران ایجاد نمود و همین امر موجب افت شاخص دلار و فروش آن و به تبع ان ورود به بازار رقیب یعنی طلا شد.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR