افزایش بهای سایر ارزها در پی روند صعودی دلار

دو روز گذشته فروشنده زادی برای لیر ترکیه در بازار وجود نداشت تا قیمت این ارز هم در مدار صعودی قرار بگیرد. شایان ذکر است کمتر صرافی هم حاضر به فروش این ارز بود. قیمت اعلام شده در صرافی ها ۲۷.۰۰۰ ریال بود اما تقریبا هیچ صرافی حاضر به فروش در قیمت ذکر شده نبود. سرانجام قیمتی این ارز در پایان معاملات بر روی ۲۷.۵۰۰ ریال بود که افزایش ۴.۰۰۰ ریالی به نسبت روز قبل داشت. به اعتقاد معامله گران دو دلیل مهم برای افزایش قیمت لیر در بازار وجود داشت. اولین آن به دلیل رشد نرخ دلار در بازار داخلی بود. دیگر عامل تقویت، برابری لیر در برابر دلار آمریکا در بازارهای جهانی بود.

تقویت نرخ برابری لیر متاثر از یک خبر سیاسی مهم بود. آن خبر مربوط به آزادی یک کشیش آمریکایی توسط دولت ترکیه بود که منجر به این اتفاق مهم شد. دو متغیر یادشده مزید بر علت شد تا صرافی ها هم از فروش لیر ترکیه امتناع ورزند. البته برخورد امنیتی با خرید و فروش ارز، معاملات ارزهای متفرقه را سخت کرده است.

ضمن اینکه بیشتر صرافی ها هم تمایل به معامله دلار و یورو دارند. در مجموع مهمترین عامل افزایش نرخ این ارز ترک به گفته فعالان رشد قیمت دلار بوده است. هر زمان دلار در بازار داخلی تقویت می شود، ارزش سایر ارزها به همراه آن سیر صعودی به خود می گیرد. دلار دیروز معاملات خود را به نسبت روز قبل افزایشی آغاز کرد. پس از آنکه دلار به کانال ۱۳۰.۰۰۰ ریالی رفته بود مجددا با حمایت متقاضیان به محدوده ۱۴۳.۰۰۰ ریال بازگشت و تا اواسط روز تا محدوده ۱۴۵.۰۰۰ ریال هم رسید. پایان کار این ارز پرطرفدار با قیمت ۱۴۱.۰۰۰ ریال بود.

هر زمان دلار به کف قیمت برخورد می کند مطمئنا مورد حمایت قرار می گیردو به سطوح بالاتر می رود. در این شرایط بازار، برخورد دلار به کف قیمتی مورد توجه نوسان گیران قرار می گیرد و با خریدهای خود سعی در کسب سود دارند. در این بین دلایلی هم از سوی معامله گران برای رشد اخیر عنوان می شد.

خریدهای زائرین اربعین و برخوردهای صورت گرفته با مردم عادی را می توان علت این افزایش ها دانست. با وجود رشد قیمت دلار در روز گذشته، عده ای از معامله گران همچنان معتقد به عدم توان رشد دلار در روزهای آینده هستند. استدلال آنها به این نکته است که برگشت قیمت دلار از مرز ۱۴۵.۰۰۰ ریال و فشار فروش انتهای روز بیانگر ناتوانی دلار برای رشدهای هیجانی بود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR