افزایش بهای دلار پس از ۳ کاهش متوالی

دلار در آخرین روز از هفته گذشته با افزایش قیمت همراه شد. دلار در این روز با افزایش ۱.۶۰۰ ریالی به محدوده ۱۱۵.۰۰۰ ریال رسید. قیمت ثبت شده در این روز به معنای رشد ۴ دهم درصدی این ارز به نسبت دو هفته پیش است. این در حالی است که دلار در هفته که سپری شد با کاهش قیمت همراه بود. از نظر فعالان این افزایش جزئی طبیعی به نظر می آید. از نظر این عده هفته سپری شده دلار بیشتر در حال تثبیت قیمت ها در کانال ۱۱۰.۰۰۰ ریالی بود، بازارساز نیز در مقاطعی بیشتر از آنکه به دنبال کاهش شدید قیمت ها باشد به دنبال بازگرداندن ثبات به بازار و آرامش قیمتی است. بازارساز در چند هفته گذشته با مدیریت صحیح توانست جلوی نوسانات شدید را بگیرد.

چه بسا اگر بازارساز اجازه نزول شدید قیمتی را می داد، به سرعت با عکس العمل نوسان گیران و دلالان مواجه میشد. امری که می توانست بازارساز را در این شرایط تحریمی کشور دچار بحران نماید. اگر بازارساز بتواند شرایط بوجود آمده را حفظ نماید و بازار از طمع تقاضا خارج نماید مطمئنا ارزهای خانگی هم به جهت عرضه وارد بازار می شود و قیمت ها در سراشیبی سقوط قرار می گیرد و دیگر نیازی به دخالت مستقیم این نهاد نظارتی نیست. دلار که در طول هفته گذشته با کاهش همراه بود روز پنجشنبه را با افزایش قیمت پایان برد. به اعتقاد فعالان، نوسان گیران به علت مداخله کمتر بازارساز در بازار این روز خریدهای خود را بالاتر بردند و موجبات افزایش قیمت را فراهم نمودند.

همانطور که عنوان شد عده¬ی افزایش قیمت روز پنجشنبه را اصلاح قیمتی می دانستند، گروه دیگری باور داشتند این رشد ممکن است آغاز روند افزایشی در بازار باشد. استدلال آنها هم به افزایش خرید در گروه دانشجویان و تسویه شرکت های تجاری می باشد. همزمان با افزایش دلار، فلز گرانبهای داخلی هم با رشد ۱.۲۰۰.۰۰۰ ریالی همراه و به بهای ۳۸.۶۰۰.۰۰۰ ریال رسید.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR