افت سکه طلا در پی کاهش نوسانات دلار

روز گذشته سکه تمام با افت قیمت مواجه و به زیر کانال ۱۹.۰۰۰.۰۰۰ ریالی رفت. اما معامله گران آن با افزایش خرید و مقاومت در برابر این کانال منجر به تغییر مسیر قیمتی این فلز گرانبها شدند. کاهش بهای سکه در ابتدای معاملات تا قیمت ۱۸.۸۰۰.۰۰۰ ریال ادامه داشت. اما با مقاومت خریداران مواجه شد و مجددا به کانال ۱۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال بازگشت. مقاومت در کانال یادشده به اعتقاد معامله گران به معنای رسیدن قیمت به کف کانال می باشد. گذشته از این باور این گروه بر این بود که ارزش ذاتی سکه همچنان بالای ۲۰ میلیون ریال است لذا به آنها جسارت خرید داد.

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار به طور قطع طی روزهای آینده بر بهای سکه طلا روند قیمت دلار در روزهای آتی خواهد بود. دلار روز گذشته به عنوان یک متغیر کاهشی عمل کرد. چرا که شاخص بازار ارز در بازار غیررسمی در محدوده ۶۴.۰۰۰ ریال قرار گرفت بطوری که در انتهای روز و پایان معاملات به زیر ۶۳.۰۰۰ ریال هم رسید. حتی در معاملات کشورهای مرزی هم ارزش دلار در ساعاتی به زیر ۶۰.۰۰۰ ریال رسید. اما با مقاومت خریداران مجددا در قیمت ۶۱.۰۰۰ ریال به کار خود پایان داد. به اعتقاد فعالان این افت قیمت¬ها می تواند منشاهای مختلفی داشته باشد. عده معتقدند دلار در حال اصلاح قیمت می باشد و بعد از این اصلاح مجددا روند روبه رشد خود را ادامه خواهد داد.

اما گروهی دیگر کاملا با این نظر مخالف و اعتقاد به ریزش بیشتر قیمت در شاخص دلار دارند. استدلال گروه مخالف بر این است، در صورتی که اخبار مثبتی از مذاکرات برجام با اروپایی ها منتشر شود، قیمت به زیر ۶۰.۰۰۰ ریال بازخواهد گشت. در پی افت سکه تمام، نیم سکه هم با افت ۱۲۰.۰۰۰ ریالی همراه و به قیمت ۹.۹۸۰.۰۰۰ ریال رسید. اما در ادامه روز با کاهش بیشتری مواجه شد و تا ابتدای کانال ۹.۷۰۰.۰۰۰ ریالی پایین آمد. روز گذشته قیمت سکه از یکسو تحت فشار قیمت دلار در بازار غیررسمی قرار داشت و از سوی دیگر از اونس جهانی نیز حمایت نمی¬شد. در کنار این، سکه های پیش فروش زیادی در روزهای گذشته تحویل داده شد که ورود آنها به بازار، سمت عرضه را می توانست تقویت کند.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR