استراتژی متفاوت سکه بازان

بعد از افزایش خریدها که توام با صعود قیمت ها در سکه تمام بهار آزادی بود، در آغازین روز هفته جاری چرخش جهت معامله گران را شاهد بودیم. سکه تمام بهار بعد از ۶ روز متوالی افزایشی روز گذشته اولین کاهش خود را ثبت نمود و با کاهشی ۱۹۰.۰۰۰ ریالی به قیمت ۲۱.۳۰۰.۰۰۰ ریال رسید. حرکت بازیگران دیگر خریدهای سنگین و افزایش قیمت نبود بلکه آنها در برابر کاهش ابتدای روز مقاومتی نشان نداند و توانستند در ادامه با نوسان گیری محدود، قیمت را کمی بالا بیاورند. این حرکت کامل عکس حرکات هفته گذشته معامله گران بود. آنها در خرید هیچ ترسی نداشتند و به تبع آن چند سقف قیمتی را جابجا کردند. به طور حتم بعد از این گونه خریدهای بی محابا باید منتظر توقف و استراحت در قیمت باشیم.

به نوعی این یک تاکتیک برای معامله گران به حساب می آید. قیمت ها بی رویه رشد کرده و حالا نوبت فروش و گرفتن سود و اندکی تامل به جهت یافتن کف قیمتی جدید هستند تا مجددا اقدام به خرید نمایند. افت قیمتی سکه علاوه بر متغیرهای داخلی، طبعا از متغیرهای خارجی هم نشات می گیرد. در این خصوص دو عامل را می توان بیان کرد. اولی افت اونس طلا در بازارهای جهانی است. اونس که مدتها در کانال ۱.۳۰۰ دلار دست و پنجه نرم می کند بالاخره نتوانست مقاومت خود را حفظ نماید به طوری که در آخرین روز معاملاتی از کانال یادشده پایین تر رفت و در قیمت ۱.۲۹۳ دلار ایستاد. بدیهی است در چنین شرایط کاهشی اونس جهانی فضای بازار و سکه داخلی را متاثر کند.

دیگر متغیری که روز گذشته به افت سکه کمک کرد، حرکت نزولی دلار به سمت ۶۴.۰۰۰ ریال بود. به اعتقاد فعالان این بازار تقاضاها به جهت مسافرت و سایر موارد هفته گذشته وارد بازار شد و موجب افزایش تقاضا شد. اما با شروع هفته جاری دیگر خبری از تقاضا در دلار نبود. همچنین دلار در کشورهای همسایه هم نتوانست به یاری این ارز داخلی آید. زیرا قیمت دلار در این مناطق میلی به افزایش قیمت نداشت و تغییر قابل توجهی که بتواند بازار را تحریک نماید از خود نشان نداد. باید دید این نزول در روزهای بعد ادامه دار خواهد بود یا شاخص ارزی راه بازگشت خود به کانال بالاتر را باز خواهد کرد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR