احتیاط در بازار ارز و سکه

دیروز در معاملات دلار احتیاط شرط اول معامله گران بود. این رفتار محتاطانه تا آن جایی بود که دامنه نوسانات دلار کاهش یافت. عامل احتیاط باعث شد قیمت دلار در پایان معاملات روز گذشته ۲۰ ریال از ارزش خود را از دست بدهد و به قیمت ۴۲.۱۰۰ ریال برسد. جو روانی بازار بیشتر در موقعیت فروش قرار داشت. آن دسته از معامله گرانی که قبل تر اقدام به خرید کرده بودند با سودهای جزئی حاضر به فروش دلارهای خود شدند. البته در ابتدای معاملات تقاضا برای خرید بالا بود تا جایی که قیمت دلار تا ۴۲.۲۵۰ ریال هم بالا رفت. اما به دلیل نبود حمایت و رسیدن به سطوح مقاومتی قیمت شاخص ارزی توان رشد بیشتری از خود نشان نداد و در مسیر کاهشی قرار گرفت. عده از فعالان نبود تقاضا در بازار را عاملی برای شکسته نشدن محدوده ۴۲.۳۰۰ ریال دانستند. البته عده دیگر از فعالان همچنان اعتقاد به این امر دارند که در روزهای آینده تقاضا برای دلار افزایش می یابد. به همین منظور دلارهای خود را نگه داشته و به امید روزهای آتی نشستند.

روز گذشته عامل مهمی که بخواهد بر افزایش قیمت دلار موثر و مفید فایده قرار بگیرد وجود نداشت. درهم که از آن به عنوان عامل تاثیرگذار بر قیمت دلار نامبده می شود هم دیروز تحرک خاصی نداشت و در همان قیمت های قبلی دادوستد شد. بازارساز هم عاملی بر عدم ایجاد نوسان بود و با عرضه های مناسب خود جلوی نوسانات هیجانی را گرفت. سکه بهار آزادی هم سرنوشت دلار را داشت. زیرا که هیچ نوسان و افزایش قیمتی را تجربه نکرد و به مانند ارز رقیب روزی به دور از حاشیه و هیجانات را پشت سر گذاشت.

در روزی که اونس طلا و دلار افزایش قابل توجهی را تجربه نکردند قیمت فلز گرانبهای داخلی بر روی همان قیمت های روز گذشته باقی ماند. البته برخی از معامله گران بودند که سعی در افزایش قیمت حراج های بانک گارگشایی داشتند تا با این حربه بتوانند بهای سکه بازار را دستخوش تغییر کنند که عملا این کار آنان به موفقیت نرسید. در حراج روز گذشته سکه بهار آزادی که در بانک کارگشایی انجام شد قیمت هر یک عدد سکه تمام با احتساب ۹ درصد مالیات برارزش افزوده به قیمت ۱۱.۶۳۰.۰۰۰ ریال معامله شد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR