آرامش موقتی در طلای جهانی

آغاز جنگ یک روزه در سوریه توام با افزایش شاخص اونس طلای جهانی بود. اونس طلا تا پایان ساعت معاملات روز دوشنبه روی قیمت ۱.۳۳۴ دلاری نوسان کرد. هر چند شاخص دلار با افت ۲۵/. درصدی همراه شده بود و بستر را برای افزایش بیشتر اونس طلا آماده کرده بود اما قیمت اونس بر همان مدار ۱.۳۳۴ دلار باقی ماند و حرکت افزایشی از خود برجا نگذاشت. عاملی که طلا را همزمان با افت شاخص دلار از رشد و حرکت بازداشت، کاهش ریسک های ژئوپولیتیک مربوط به سوریه بود. ترامپ پس از حملات موشکی که به همراه انگلیس و فرانسه انجام داد، پیام مهمی را به بازارهای جهانی علی الخصوص بازار طلا صادر کرد و آن پیام اعلام موفقیت آمیز بودن ماموریت حمله به سوریه بود. این پیام حاوی یک نکته مهم بود. آن پیام مهم به معنی پایان حملات به سوریه و این که دیگر این سه قدرت دنیا قصد حمله به سوریه را ندارند. بنابراین آرامش در بازار جهانی اونس را می توان به کاهش تنش های حول دمشق نسبت داد.

البته عدم مقابله نظامی روسیه در مواجهه با این حمله نظامی اجازه فروکش کردن این جنگ را داد تا تقویت طلا ادامه دار نباشد و تب افزایش قیمت در این کالای گرانبها فروکش کند. بعد از این اتفاق و همچنین کاهش شاخص دلار در بازارهای جهامی به اعتقاد تحلیل گران نوبت بازارهای سهام خواهد بود. زیرا معامله گران با خروج از این دو کالای با اهمیت وارد بازارهای سهام خواهند شد و باید منتظر افزایش شاخص سهام ها در بورس های معتبر دنیا باشیم. ممکن است افزایش دیگری در طلا در راه باشد.

زیرا کاخ سفید به دنبال اعمال تحریم های جدید علیه روسیه می باشد. از آن سو دولت پوتین هم به دنبال اعمال تحریم کالاهای آمریکایی است. در صورتی که این دو کشور سیگنال های تنش آفرین ذکر شده را ببیند، طلا آماده جهش به سطح ۱.۳۶۵ دلاری خواهد بود. البته طلا در بازگشایی بازارهای لندن رگه هایی از افزایش را به خود دید. اما آنچه مشخص است اونس طلا بعد از حملات سه کشور به سوریه فعلا رنگ آرامش را به خود دیده است. باید منتظر کش و قوس های جدیدی که احتمالا بین آمریکا و روسیه به وقوع خواهد انجامید باشیم. چه بسا وقوع این تحریم ها باعث حرکت صعودی در اونس طلا باشد و مجددا شاهد افت و خیز این کالای گرانبها در بازارهای جهانی باشیم.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR