آرامش در بازار دلار

در هفته گذشته محدوده قیمتی دلار و دامنه نوسان آن کوچک تر شد. بعد از انتخابات ریاست جمهوری و کاهش هیجانات، قیمت دلار دیگر نتوانست از ۳۷.۵۰۰ ریال بالاتر برود. بدین معنا که در هفته های گذشته محدوده نوسانات دلار در بازه ۲۰۰ ریال محدود بود. اما آنچه که در معاملات هفته گذشته اتفاق افتاد بیانگر این مطلب بود که این بازه حتی کوچک تر شده و نوسانات دلار بین ۳۷.۳۰۰ ریال تا ۳۷.۴۰۰ ریال قرار گرفته است. بدان معنا که بازه و دامنه نوسان دلار به ۱۰۰ ریال تغییر پیدا کرد. تمام این کاهش ها به اعتقاد فعالان و تحلیل گران بر پایه دو موضوع استوار است. موضوع اول که بارها به آن پرداخته شد عدم تغییر قیمت در نرخ حواله درهم و موضوع بعدی که قابل تامل است ارزش دلار که در کشورهای همسایه علی الخصوص ترکیه و امارات و همچنین چین آنچنان تغییری نداشته است. زیرا که بیشترین حجم مبادلات ارزی را این سه کشور با ایران دارند. اما به خاطر وجود تحریم ها این امکان میسر نیست که به طور مستقیم نقل و انتقالات ارزی را با بانک های کشورمان داشته باشند.

این نشات گرفته از وجود قوانین سخت گیرانه است که از سوی بعضی نهادها وضع شده است. وجود این قوانین و تحریم ها سبب خواهد شد تا کشورهایی که شریک تجاری ایران هستند نتوانند با فراغ بال به مبادلات تجاری خود بپردازنند. از سویی دیگر نداشتن یک سیستم بانکی قوی و به روز شده با معیارهای جهانی هم موجبات کم رنگ تر شدن این مبادلات را فراهم آورده است. آنچه که عنوان شد خود عاملی مستحکم در مقابل تجار ایرانی است و اینکه آنها نتوانند با دلار به مبادلات خود بپردازند و این عدم جابجایی دلار از سوی تجار در کشورهای همسایه سبب عدم افزایش قیمت این ارز پرطرفدار شده است.

این اتفاقات و کنترل ها و دخالت های بازارساز موجب شده دیگر هیچ نوسان قابل ملاحظه ای در دلار اتفاق نیافتد و دیگر هیچ رمقی در بین اهالی و فعالان بازار ارز وجود داشته باشد. در بازار سکه طلا هم همین روایت جاری و حکمفرماست. و به دلیل آنچه بیان شد هیچ نوسانی در بازار ارز وجود ندارد به تبع آن بازار سکه هم دچار افت قیمت و عدم وجود نوسان شده است. به طوری که قیمت سکه تا مرز روانی آن یعنی ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال افت کرده است. البته نباید از بی حاشیه بودن قیمت اونس هم به آسانی عبور کرد. زیرا که قیمت این فلز گرانبها هم نوسان آنچنانی از خود نشان نداده و موجب این کاهش قیمت سکه در کنار دلار را فراهم آورده است.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR